Dag 2 Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 2 Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 2 Thessaloniki

Door: M

05 Augustus 2015 | Griekenland, Thessaloniki

Vanochtend goed begonnen met een uitgebreid ontbijtbuffet. Je kunt het zo gek niet bedenken of het stond er wel! Denk aan broodjes, kaas, vlees, zoetbeleg, yoghurt, fruit, melk, cornflakes, cake, gebak, fruitcocktails, eieren, scrambled eggs, worstjes, spek, Turks fruit, honingkoekjes, chocoladekoekjes, gebakken ei, Griekse koffie, koffie, thee, jus. En dan ben ik waarschijnlijk nog van alles vergeten! (geen hagelslag ...).
Een beetje reclame mag wel, want het is hier erg rustig: Porto Palace hotel!

Daarna Thessaloniki bezocht. Het parkeren was een beetje lastig, maar uiteindelijk toch een parking gevonden in de buurt van het centrum.
We hebben ondanks dat het 35 graden is, heel wat cultuur gezien vandaag:
- de triomfboog van Galerius;
- ruines van het paleis van Galerius;
- kerk Agia Sofia;
- basiliek panayia Acheiropoiitos;
- kerk Ayos Dihimitrios;
- mausoleum/kerk Rotunda;
- Turkse badhuis;
- het zwaar bewaakte geboortehuis van Ataturk (niet zo populair hier in Griekenland ...)
en tot slot de witte toren (hier zijn we naar boven geklommen voor het mooie
uitzicht over Thessaloniki en de zee.
Moe maar voldaan keren we terug naar ons hotel, waar we eerst onze dorst lessen en daarna lekker in het zwembad liggen.
Onze auto wordt aan het begin van de avond geruild voor een vrij nieuwe Opel Corsa, is dat ook weer geregeld en kunnen we morgen weer op pad.
Nu gaan we lekker naar het dakterras voor ons avondeten!
Kalispera!