Dag 3 Via de Olympus naar Meteora - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 3 Via de Olympus naar Meteora - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 3 Via de Olympus naar Meteora

Door: M

08 Augustus 2015 | Griekenland, Thessaloniki

Vandaag weer een heerlijk ontbijt gehad, er staat nog meer dan dat ik gisteren vermeldde: sla, tomaten, feta, komkommer, olijven, warme/koude regionale gerechten, gebakken champignons, 8 soorten sap, cupcakes enz. enz.
We gaan in onze 'nieuwe' auto op weg naar de berg Olympus. We zien hem al van verre liggen. Onderweg tanken we nog even. Op de afrit bij het tankstation loopt een landschildpadje. Gelukkig kan B hem ontwijken, maar hij loopt richting snelweg, dus of dat goed gaat ??
Bij Litochoro gaan we de snelweg af richting Nationaal Park Olympus. We rijden de berg op en gaan eerst richting een kerkje Agios Dionysios, we zitten op zo'n 1200 meter hoogte. Het kerkje is deels gerestaureerd, maar het mooist vind ik de oude muur die na eeuwen nog overeind staat.
Dan rijden we door, verder omhoog en komen na een stuk onverharde weg bij Priona, waar vele wandelingen starten. We genieten hier van een riviertje en op de terugweg stoppen we bij een restaurantje. Het kost hier niets, voor 11 euro hebben we drinken, een Griekse salade en brood.
Daarna vervolgen we onze route naar het Meteora gebied. Ondanks dat we geen Tomtom hebben (althans niet een die het doet), rijden we zonder problemen naar ons hotel.
Hier worden we verrast door een prachtig uitzicht! Vanaf de tuin van ons hotel zitten we eerste rang om de Meteora bergen.
Na een frisse duik gaan we op een speciaal hiervoor aangelegd terras zitten om te genieten van de bergen die door de zonsondergang mooi gekleurd worden.
Morgen gaan we de Meteora kloosters bewonderen!
Kalinichta!