Dag 18 Thassos - strand - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 18 Thassos - strand - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 18 Thassos - strand

Door: M

21 Augustus 2015 | Griekenland, Thásos

Vandaag zal alvast een beetje in het teken van ons vertrek zijn.
We gooien na het ontbijt al één koffer vol.
Daarna gaan we lekker naar het zwembad, beetje zwemmen en nog wat zonnestralen oppikken.
Voor dat we op zoek gaan naar een lekker strand gooien we de tank van de auto voor zover nodig vol. Dan hoeven we daar morgen niet meer aan te denken.
We willen op tijd vertrekken hier (8 uur) zodat we eventueel nog een boot kunnen missen zonder dat het stressen wordt.
We hebben het hier heerlijk gehad, maar het is ook weer lekker om naar huis te gaan.
We belanden op een strand tussen Limenaria en het strand van Tripiti. Het is te herkennen aan een grote vlag 'Le Sun beach bar', ik weet niet of dit strand ook een naam heeft.
Het strand is in tweeën verdeeld door een rots. Links is een zandstrand met stenen plateaus in de zee. Rechts een deels zand deels kiezelstrand, waar een aantal strandbedjes liggen (echt heel weinig), een paar luxere paviljoens en nog een groot overdekt stuk met zo'n 8 bedden. Een kleine bar erbij, een toilet en een douche. Helemaal prima dus.
We zijn het tweede stel wat er komt liggen, bijna privé strand zeg maar. We eten onze feta broodjes op en bestellen wat drinken erbij. We hebben een heerlijke middag hier. Het is half bewolkt en goed uit te houden. M vindt vreemde bolletjes op het strand, later blijkt dat het skeletjes van zeeëgels zijn.
Op dit strand (en ook op de meeste andere kiezelstranden hier) liggen zakken met kiezels in de zee zodat je gemakkelijk de zee in kunt lopen. Heb ik nog niet gezien op een ander eiland.
We eten vanavond wederom heerlijk, wat zullen we dit missen! We nemen afscheid van Slowaak Jan, die ons deze 10 dagen heel goed verzorgd heeft qua spijs en drank.
Nog één nachtje slapen .... kalinichta!

• 22 Mei 2017 - 15:08

Andrea Van Aken:

Griekenlandfan,graag wou ik de naam en plaats weten van het restaurant waar jullie zou dikwijls lekker aten,genoten.wij vertrekken 1 juni vanuit Schiphol naar thassos.vriendelijke groet vanuit Antwerpen,belgie

• 22 Mei 2017 - 15:33

Metha:

Tegenover Thassos hotel in Pefkari. Vanaf het hotel het meest linkse restaurantje.