Dag 1 Naar Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 1 Naar Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 1 Naar Thessaloniki

Door: M

04 Augustus 2015 | Griekenland, Thessaloniki

De dag begon al een beetje raar. De wekker is niet afgegaan! B werd gelukkig om 8 uur wakker, dus snel opgestaan, ontbeten en de laatste spullen ingepakt.
Onderweg naar Schiphol hebben we veel regen gehad, we hadden geen jas bij ons, dus we zagen onszelf al druipend op schiphol staan. Gelukkig was het zo goed als droog toen we daar aankwamen.
De koffers konden we op de parking al afgeven, heerlijk! Geen gesjouw meer met zware koffers, gewoon rugzakje op en de reis kan beginnen.
Na een vrij relaxte vlucht landen we op het vliegveld bij Thessaloniki, de warmte kwam ons al tegemoet, 34 graden! heerlijk!
Nadat we de bagage weer hadden, gingen we op weg om de auto te halen. Dat duurde een eeuwigheid! Er waren geen auto's meer in onze prijsklasse (hoezo gereserveerd???). Je zou toch denken dat ze weten hoeveel mensen er een auto komen halen, maar nee hoor. Uiteindelijk kregen we een duurdere auto mee, maar deze mogen we niet houden (helaas). Morgen wordt de auto weer omgeruild bij ons hotel (ben benieuwd!).
Vervolgens, en we waren al aardig verhit, doet onze Tomtom het niet. Hij begint wel te piepen als we langs een flitspaal komen, maar voor de rest blijft hij op het beginscherm staan. Ik snap het niet. Vorig jaar hebben we hier nog de Peleponessos mee doorkruist.
Gelukkig hebben we ook een kaart bij ons en de telefoon helpt ons het laatste stuk naar het hotel.
Ons eerste hotel is erg mooi. We hebben een keurige kamer.
Op het dak is een terras met zwembad. Dat lokt, dus snel omkleden en richting dak (het zwembad is dicht om 19 uur en het is al kwart voor .....).
Daar aangekomen, de obers keken sowieso al verbaasd, wij kwamen door een deur waar normaal geen gasten langs komen, werd ons verteld dat het zwembad al dicht was. Oeps .... het Griekse uur zijn we vergeten!, het is dus al tegen achten ....
Maar dat mag de pret niet drukken, lekker wat gedronken samen en daarna eten besteld. Wat een mooi terras! Een deel met tafeltjes en stoeltjes, verderop lounge-sets en dan nog een hele serie strandbedden.
Daar gaan we morgen zeker van genieten!
Kalinichta!