Dag 4 Badlands en Wall - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 4 Badlands en Wall - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 4 Badlands en Wall

Door: M

23 Juli 2018 | Verenigde Staten, Rapid City

Na een goed ontbijt vertrekken we met zijn allen richting Badlands,een nationale park wat minder bekend is, we zijn dus benieuwd.
We rijden helemaal door tot de Northeast Entrance en worden daar direct verrast door een prachtig uitzicht (the Big Badlands overlook). Nog voor het Visitor center lopen we al de Doortrail en de Windowtrail. Beiden vrij korte trails, amper een trail te noemen. Bij de Doortrail lopen we nog een stuk verder over en tussen de rotsformaties. Bij het Visitor center kopen we een magneet en de jongens pins (een traditie ondertussen).
We eten vlakbij het visitorcenter, waar we tijdens het lange wachten nog een paar mooie vogels zien.
Vervolgens vervolgen we onze route over de Badlands Loop Road en stoppen regelmatig bij de uitzichtpunten en wanneer we weer een veld met prairiehonden zien (denk hierbij niet aan iets groots, het zijn een soort knaagdieren die via een tjilpgeluid met elkaar communiceren.
Uiteindelijk nemen we niet de Pinnacles entrance terug, maar rijden door op onverharde weg (goed te doen): de Sage Creek Rim Road omdat daar de kans het grootst is om wild te spotten.
En dit geluk hadden we: een hele grote kudde bizons liep daar rond. Blijkbaar gewend aan het verkeer, want ze blokkeerden compleet de weg en waren niet onder de indruk van de auto's. Niet erg hoor, zo had ik alle tijd om foto's te maken., dankbaar gebruik makend van het open dakje van onze auto!
Al met al duurde onze tocht door de Badlands vrij lang en waren we te laat om nog naar het Wounded Knee museum in Wall te gaan. Wel zijn we even door Wall gelopen (bekend van al zijn stores) , verschrikkelijk vonden we het: zo nep en commercieel...
's Avonds hebben we heerlijk gegeten in het steakhouse naast ons hotel. Eigenlijk zouden we Rapid City ingaan om te eten, maar er brak een zware onweersbui los en hebben we een tijd in het hotel moeten wachten totdat we de deur uit konden.

• 23 Juli 2018 - 14:24

Will:

hebben jullie bij de bizons je eigen steak uitgezocht?