Dag 13 Thassos - strandjes - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 13 Thassos - strandjes - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 13 Thassos - strandjes

Door: M

17 Augustus 2015 | Griekenland, Thásos

Vandaag starten we met een frisse duik in zee, natuurlijk wel na ons ontbijt. Er zijn maar weinig mensen op het strand. De zee is aangenaam van temperatuur (als ik dat zeg, dan is het misschien voor een ander warm). We douchen ons op het strand en gaan daarna de dag voorbereiden op ons balkon. Vervolgens nog een paar baantjes trekken en dan gaan we op zoek naar een rustig strand. Er staan een paar stranden op de kaart die we willen gaan bekijken. We willen als eerste naar Metalia. Dat moet volgens de kaart tussen Limenaria en Tripiti beach liggen.
We zien geen bord en slaan maar ergens linksaf. We komen bij een ruim strand met één rij rieten parasols, zo rustig dat we besluiten hier te blijven (Giannikis beach). Het waait hier lekker en we hebben aardig wat golven. Ook blijkt er hier heel wat vis te zitten, dus het is leuk snorkelen hier.
Op het einde van de middag gaan we toch weer op zoek naar Metalia beach. We vinden wel Tripiti beach, mooi, maar voor ons doen toch druk.
We stoppen ook nog bij een strandje waar Le Sun, beachbar is. Ook dit strandje is erg rustig en ernaast ligt nog een strandje waar op dat moment niemand zit. Even onthouden dus.
Tussen Limenaria en Pefkari zien we dan eindelijk het bord Metalia beach, helaas te laat om daar in te slaan, maar we hebben nog wat dagen hier dus dat komt wel goed.
We eindigen onze dag weer bij 'ons' restaurant en, het wordt saai, we eten hier weer heerlijk. B heeft een gyros schotel besteld en M Theologos schotel met kip, waarschijnlijk een plaatselijk gerecht: een stoofpotje met kip (kan ook met varkensvlees), gebakken aardappelen, groene pepers, paddestoelen, gedroogde pruimen en abrikozen, in een soort kerrysaus (echt lekker!). Na een ouzo vertrekken we weer naar onze kamer.
Kalinichta!