Dag 9 Naar Thassos - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 9 Naar Thassos - Reisverslag uit Thásos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 9 Naar Thassos

Door: M

13 Augustus 2015 | Griekenland, Thásos

Vandaag is het weer een reisdag. We ontbijten, bekijken onze route en vragen advies over hoe we het beste kunnen rijden. Het wordt een ingewikkelde route om door Chalkidiki naar boven richting snelweg te komen.
Op het Sithonia gedeelte gaat het nog goed en ook de weg nar Agios Nikolaos vinden we, maar daarna gaat het ergens mis. De kaart geeft niet alle wegen en dorpen weer en de bewegwijzering is ook drama.
Zo rijden we i.p.v. naar het noorden, naar het westen en we missen onze Tomtom. Dan maar de telefoon op roaming om op een goede route te komen. We reizen via Polygiros, wat eigenlijk niet te bedoeling was, maar goed .... Uiteindelijk scheelt het misschien maar een kwartier ofzo.
We vinden de snelweg en kunnen onze route vervolgen naar Keramoti. Je zou denken, Japan, maar nee, een havenplaatsje waar vandaan de veerboten naar Thassos vertrekken. Je kunt ook via Kavala gaan, maar dan zit je ten eerste veel langer op zee en ten tweede varen daar minder vaak boten naar Thassos.
In Keramoti ligt er al een veerboot klaar. En echt, we kopen een kaartje, rijden de boot op en voordat we uit de auto zijn varen we ook al. Dat is nog eens geluk hebben! We weten alleen niet of we een retour of enkele reis betaald hebben (het ging allemaal zo snel!). We hebben 23 euro betaald voor ons tweeën en de auto, dus dat zal wel enkele reis zijn denken we.
Op het eiland heb je eigenlijk één grote weg rondom en nog wat wegen naar bergdorpjes, dus als we bij de kust blijven rijden komen we vanzelf bij Pefkari. Ons hotel is één van de zes hier, dus dat is gemakkelijk.
We hebben uitzicht op zee aangevraagd en krijgen dat ook! Voor ons ligt een eettentje en daarna direct het strand. Hoe goed kun je het hebben.
We gaan dan ook direct het strand op. Hier staat het vol met bedjes en parasols, meer dan nodig is en dat is jammer: dan oogt het direct zo vol en chaotisch. We koelen lekker af en vullen ons vochttekort aan ;).
We hebben bij aankomst een jongen ontmoet die bij het eettentje werkt (hij droeg een van de koffers naar boven).
Via hem reserveren we een tafeltje bij zee voor vanavond.
We eten heerlijk M kipsouflaki en B lambchops, nog een tonijnsalade en een bakje tzatziki erbij .... mmmmm en als afsluiter een mini flesjes ouzo uit Plomari (Lesbos, zijn we geweest).
Kalinichta!