Kings Canyon National Park - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Kings Canyon National Park - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Kings Canyon National Park

15 September 2012 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Allereerst willen we jullie bedanken voor de vele reacties. We kijken iedere avond even of er gereageerd is en lezen jullie commentaar met plezier. Dus blijf vooral schrijven, dan doen wij dat ook!

Vandaag staat een bezoek aan Kings Canyon op het programma maar ook een verplaatsing van Tulare naar Merced. Dat wordt een drukke dag met bijna 300 mijl! We vertrekken dus op tijd. Dit is geen probleem want over het algemeen vallen we vroeg in slaap en zijn vroeg weer op. Zekerheidshalve tanken we vlak voor het park, ondanks dat we gisteren ook al getankt hebben.

In het park laten we het visitor center weer links liggen en gaan meteen door naar de sequoias en lopen de General Grant Tree Trail. De General Grant Tree is de op twee na grootste sequoia ter wereld. Ondanks dat we gisteren ook veel sequoias hebben gezien raken we niet uitgekeken.
De Panoramic Point bezoeken we niet, een bordje geeft aan dat het meer dan 2 mijl lopen is.

We vervolgen onze route via de CA-180 en verlaten (tijdelijk) het park. Het eerste gedeelte gaat vrij steil naar beneden, de laatste 20 mijl rijden we op gelijke hoogte met de Kings River. We rijden opnieuw het park in en passeren het dorpje Cedar Grove. Dit dorp bevindt zich op de bodem van de Kings Canyon, is 2500 meter diep en is daarmee het diepste ravijn van Noord Amerika. Om de lucht te kunnen zien moet je dan ook recht naar boven kijken, je bent rondom ingesloten door hoge bergen.

We rijden het laatste stuk van de route door de overweldigend mooie natuur en bezoeken een waterval, de Roaring River Falls, ondanks de droogte en het jaargetijde komt hier nog best veel water naar beneden.

Tenslotte bezoeken we Zumwalt Meadow, een plekje aan de Kings River. Prachtig mooi, waar je ook kijkt, het zijn allemaal schitterende plaatjes, de camera maakt overuren.

We verlaten het park in omgekeerde richting en rijden naar ons hotel in Merced. Op zoek naar een Italiaans restaurant gaat het weer helemaal fout, de GPS stuurt ons de verkeerde kant op!? Even hebben we een deja-vu-gevoel.........

CU!

• 16 September 2012 - 19:32

Lineke:

Lees jullie verslagen met veel plezier en heb een heel sterk "wish I was there" gevoel!

• 16 September 2012 - 20:11

Wilma Bergmans:

Ik sluit me aan bij wat Lineke hierboven zegt. Leuk om te lezen en indrukwekkend om te zien. Wat een ervaring moet dit zijn. Iets anders, heeeeeel iets anders dan Greece. Dit is 'vreemd gaan' met een goedkeuring. Enjoy!!

• 16 September 2012 - 20:11

Paul En Judith:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Als gevolg van jullie dagelijkse verslagen ligt ons album met de reis van ruim 14 jaar geleden weer open, we bekijken foto's, lezen ons verkorte reisverslag. "Oh, daar zijn wij ook geweest, en dat hebben wij niet gedaan wegens tijdgebrek". Heerlijk heerlijk. Zo te lezen zijn jullie net zo onder de indruk van de natuur daar als wij. Hoe had het ook anders gekund!
    We verheugen ons iedere dag weer op jullie belevenissen en foto's!!!!!!

• 16 September 2012 - 22:34

Resi:

Hoi, wat een mooie foto's en goed verslag. moet echt nog eens terug naar Amerika. Dus nog maar wat doorwerken en sparen... super en geniet er maar van!