Grand Canyon National Park - dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Grand Canyon National Park - dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Grand Canyon National Park - dag 2

23 September 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We bevinden ons op het zuidelijke deel van de Grand Canyon, de zogenaamde South Rim. In de verte kun je de North Rim ook zien, deze ligt ongeveer op 15 mijl afstand.
De Hermits Rest route staat als eerste op het programma. Dit is de westelijke route langs de Rim.

We laten de auto achter bij de bustransfer en lopen het eerste stuk naar Maricopa Point. Hierbij loop je soms op een meter van de afgrond en kun je ruim één kilometer naar beneden kijken. B kampt met zijn hoogtevrees en maant M&M om ook zoveel mogelijk bij de afgrond vandaan te blijven. Onze blik wordt continu naar het dal getrokken waar in de diepte een grote varieteit aan rotsformaties en kleuren te bewonderen zijn. Af en toe zie je een stukje van de Coloradorivier. We worden er stil van, zo indrukwekkend.

We stappen op de bus die ons naar Powell Point brengt, lopen vervolgens het stuk naar Hopi Point. Vanaf Hopi Point nemen we de bus, slaan twee vista points over en stappen uit bij Pima Point. Tenslotte lopen we het laatste stuk naar Hermits Rest. Gedurende de hele route houden we uitzicht op de canyon. De bus brengt ons terug naar de auto waar we ons tegoed doen aan de overgebleven pizzapunten van gisteren.

Daarna rijden we met de auto de oostelijke route langs de Rim en stoppen bij Moran Point, Navajo Point en Desert View. Uiteindelijk besluiten we ons bezoek aan Grand Canyon in het visitor center waar we een film bekijken.

We overnachten in Williams, een stadje aan route 66.
Vandaag hebben we een tocht van meer dan 500 km voor de boeg naar Yucca, dicht bij Joshua Tree National Park.

CU!

• 24 September 2012 - 19:52

Paul En Judith:

Die kleuren, aan te foto's te zien hebben jullie een schitterende dag gehad waarop de kleuren fantastisch te zien zijn, dat is een kadootje! Mooi he!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nu naar Joshua Tree, weer heel anders.

• 24 September 2012 - 21:04

Nettie En Rob:

Wat een mooi verhaal, en dan die foto,s, schitterend, wij hadden de 2 dagen dat we er waren slecht weer, en met moeite wat aardige fotos kunnen maken, gelukkig hadden we ervoor aan het Lake Powel goed weer, en met een boot over de Colorado gevaren, dat was adembenemend, wel een rib uit ons lijf
    maar de moeite en het geld dubbel en dwars waard.
    Ook wij hebben in Williams overnacht!!
    Als we ooit nog eens gaan neem ik jullie reisverslag mee, want dat is zo gedetailleerd, ik heb er echt
    weer zin in, wie weet,

groetjes en een fijne voortzetting

Nettie en Rob