Dag 2 Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 2 Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 2 Seattle

19 Juli 2019 | Verenigde Staten, Seattle

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt zijn we weer helemaal fit. Vandaag gaan we naar Seattle!

Dankzij onze Garmin vinden we de parkeergarage vlakbij Pike Place Market, onze eerste bestemming van vandaag.

Het verkeer is hier behoorlijk druk en de straten vlakbij de parkeergarage leken erg veel op San Francisco vanwege de hoogteverschillen en de zee aanzichten, alleen in plaats van de tram reed hier een trolleybus.

Pike Place Market is een overdekte markt van wel vijf verdiepingen. Het is met name bekend door de visafdeling, daar vliegen de vissen echt letterlijk in het rond. Met een hoop kabaal en toneel worden vissen van de ene kraam naar de andere gegooid, erg leuk om te zien.

Na Pike Place Market lopen we richting de Space Needle, het weer is ideaal om een stad te bezoeken: half bewolkt en begin 20 graden (de auto geeft de temperatuur in Fahrenheit aan, dus dat is voor mij gokken). De Space Needle is gebouwd begin jaren 60 vanwege de wereldtentoonstelling in 1962. We kopen kaartjes en moeten 1 uur wachten voordat we naar boven mogen. Nou is dat niet zo'n probleem, we hebben ondertussen wel trek in iets gekregen dus we gaan op zoek naar wat lekkers. We eten kebab in een zaakje vlakbij de Needle. Na het eten sluiten we aan in de rij om naar boven te gaan, ondertussen zien we allerlei informatie over de bouw van de Space Needle: het heeft een fundering van 10 meter en zou bij een aardbeving van 9.0 nog blijven staan (laten we dat maar niet uitproberen ....). Met de lift gaan we omhoog en kunnen dan genieten van alle vergezichten! Met name het uitzicht over de haven en downtown zijn prachtig. We lopen rond, maken foto's en laten foto's maken die we later op internet terug kunnen vinden.

We wandelen langs de zee terug naar de parkeergarage en genieten volop!

Op de terugweg gaan we nog langs een Walmart, even boodschappen inslaan voor de komende dagen. Morgen komen M en A !

• 19 Juli 2019 - 03:36

Judith:

Leuk dat jullie op de vismarkt in Pike Place Market zijn geweest! Daar is zelfs een boekje over geschreven!

• 19 Juli 2019 - 15:42

Jacqueline:

Hadden jullie geen hoogte vrees, boven zal t wel geen 20 graden zijn geweest he?