Dag 10 Oost Glacier - Reisverslag uit Glacier, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 10 Oost Glacier - Reisverslag uit Glacier, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 10 Oost Glacier

19 Juli 2019 | Verenigde Staten, Glacier

We zitten nu aan de wat rustigere kant van Glacier. Na het ontbijt rijden we een stukje naar het noorden, naar het deel Many Glacier. De weg er naar toe is vrij slecht, we hobbelen wat af in onze Tahoe. De uitzichten zijn des te beter, we rijden langs een wilde rivier en hebben uitzicht op een vrije brede gletsjer.

We vinden zonder probleem een parkeerplaats en gaan de Swiftcurrent nature trail lopen, dit is een trail rondom een meer. Na een derde deel besluiten we ook het volgend meer mee te nemen: Lake Josephine. Er varen ook boten, maar daar hadden we een reservering voor moeten maken. Ook dit is berengebied, dus we houden de omgeving goed in de gaten. Het is een mooie wandeling, soms lopen we vlak langs het meer, dan weer door het bos. Op het einde komen we nog een hert tegen.

We lunchen bij Many Glacier hotel, een prachtig groot houten hotel aan Swiftcurrent lake.

Daarna gaan we nog naar het Visitor Center aan de oostkant bij St. Mary en krijgen informatie over het ontstaan van Glacier NP. We tanken en vervolgen onze route verder naar het zuiden, naar Two Medicine Lake. Hier lopen we naar de Running Eagle Falls. Eigenlijk zijn het 2 watervallen boven elkaar. In het voorjaar zie je alleen de bovenste waterval, is er minder water dan gaat het water langs een ondergrondse gang en komt het via een soort grot naar buiten (Dit is nu het geval dus). Een heel apart gezicht!

Dan gaan we naar ons volgend slaapplek, dat is even schrikken want behalve dat het naast een drukke weg ligt, ligt achter die weg ook het spoor waar behoorlijk lange treinen met een hoop getoeter langs komen, nu maar hopen dat we niet te veel last van het lawaai hebben!