Dag 22 Van Vancouver Island naar USA - Reisverslag uit Port Angeles East, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 22 Van Vancouver Island naar USA - Reisverslag uit Port Angeles East, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 22 Van Vancouver Island naar USA

07 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Port Angeles East

Na een vroeg ontbijt vertrekken we, al had ik hier graag nog langer willen blijven.

We vertrekken extra vroeg vanwege wegwerkzaamheden en een andere route is er niet.

Ruim op tijd komen we aan in Victoria. 90 minuten voordat de Ferrie gaat moet je aanwezig zijn. We eten alles op wat niet mee mag naar de VS op: een salade, ieder een yoghurt en een muffin.

Dan komt de douane langs iedere auto, paspoortcontrole, wat vragen stellen. Vervolgens moet je je melden met je paspoort in een gebouwtje. Het verloopt allemaal vrij soepel, al duurt het wachten lang. We staan hier met de auto in de volle zon en hebben ook geen idee hoe lang dit allemaal gaat duren. In de haven is genoeg te zien: hier varen allemaal kleine yellow cab water taxi's, een grappig gezicht. Zo nu en dan vertrekt er een watervliegtuigje.

Eindelijk mogen we de boot op. Het inladen is echt centimeterwerk, je kan nog net tussen de auto's door.

We lopen direct door naar het bovenste dek, maar gaan daarna 1 dek lager zodat we helemaal bij de voorste punt kunnen staan. Ik blijf daar de hele overtocht staan (1.45 uur) als een echte Kate Winslet trotseer ik de kou (gelukkig komen we geen ijsbergen tegen). Ten eerste zal er geen orka, walvis of garnaal langs komen zonder dat ik hem zie, ten tweede word ik snel zeeziek en leek dit me de beste plek. Verkleumd en zonder een of ander zeedier gezien te hebben komen we aan. Weer gaan we langs de douane (Je bent niet zomaar in Amerika) en dan rijden we in een paar minuten naar ons hotel. We draaien een wasje, pakken de auto helemaal leeg (morgen leveren we deze in) en gaan in het restaurant naast het hotel eten (Is trouwens ook nog een goed restaurant!). We gaan vroeg slapen, morgen rijden we naar het vliegveld van Seattle, leveren de auto in en vliegen naar San Diego!!!