Dag1 Op reis naar Seattle - Reisverslag uit DuPont, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag1 Op reis naar Seattle - Reisverslag uit DuPont, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag1 Op reis naar Seattle

Door: M

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2019 | Verenigde Staten, DuPont

De reis begon al een beetje stressig: zondag dacht ik ga onze vluchtgegevens nog eens bekijken. Staat er met grote letters, uw vlucht is geannuleerd, neem contact op met KLM! Nu ging het om de terugvlucht en dit heb ik 2 jaar geleden ook al eens gehad, dus sloeg nog niet op tilt. KLM gebeld, een hele nieuw terugreis geboekt, betere tijden en via Salt Lake en ook nog met KLM ipv Delta dus ik was niet ontevreden. We zouden 2 stoelen met extra beenruimte krijgen, 14A, 14B. Maandagmorgen: tickets binnen, en ik zie ergens 14C staan! Laptop opgestart en ja hoor, M zit op 14C en B heeft geen stoel. Voor 8 uur hang ik weer aan de telefoon. Uiteindelijk 14A en 14B gekregen en direct een mail met de bevestigigng. Pff, we gaan maar inpakken. Dinsdagmiddag, we kunnen inchecken. Krijg ik na een hoop gedoe een boardingpass voor B, maar niet voor mij, ik krijg een incheckbewijs en ik moet me melden bij een kiosk (kiosk? daar koop je toch een krant ofzo?). Woensdagmorgen toch maar wat eerder vertrokken en bij KLM gevraagd naar de kiosk, blijkt dat ik me bij zo'n paal in de hal moet inchecken, nou ja zo gebeurd. Heerlijk gelunchd op Schiphol met uitzicht op ons vliegtuig, traditioneel een boek voor B gekocht en deze keer een puzzelboekje voor M. Bij het boarden mag B door, ikke niet, ik ben uitgeloot voor een extra controle. Ze gaan mij, mijn kleren (ook de wandelschoenen mogen weer uit) en mijn bagage checken op explosieven. Met een papiertje wrijven ze overal langs en dat gaat in een apparaat. Eigenlijk moet ik er wel om lachen, ik kan nog net een vuuraansteker aan de gang krijgen! Dan kan de vlucht eindelijk beginnen, denken we, om de een of andere reden die ik gemist heb, staan we nog 3 kwartier te wachten voordat we dan eindelijk mogen vertrekken. Dit is een Delta vlucht en absoluut geen klagen over, we zitten met zijn tweeen op een rijtje van 2 en krijgen de hele reis voldoende te eten en te drinken. Het is een rechtstreekse vlucht, dus nergens gedoe met overstappen. Eenmaal geland op het vliegveld staat er een behoorlijke rij mensen voor de douane, we sluiten netjes aan en het duurt en duurt maar, we zijn blij dat we geen volgende vlucht hoeven hebben want dan zou je het aardig benauwd krijgen! Uiteindelijk roept er iemand dat mensen met ESTA papieren en die al vaker in the US zijn geweest naar een andere rij mogen, joepie! Daar kunnen we ons melden bij een paal waar je paspoort gescand wordt, je je vingerafdrukken kunt laten maken en die tot slot nog een pasfoto maakt, helemaal prima. En dan .... kunnen we weer in een andere rij voor de douane, waar .... ze je papieren bekijken, vragen stellen, vingerafdrukken laten maken op een apparaat die er 10 minuten over doet en natuurlijk weer een foto. Wat voor functie die paal heeft, geen idee ...... Voordeel was wel dat onze koffers al met smart op ons lagen te wachten, ik denk dat ze al misselijk waren van het rondjes draaien op de bagageband. We mochten de auto halen, B wil heel graag een echte Amerikaanse bak, en die stond er ook in de vorm van een GMC type Acadia.Een hele mooie auto, iets minder groot dan de Chevrolet Tahoe van vorig jaar, maar een pracht auto. Eindelijk kunnen we bij het vliegveld weg, op naar ons hotel! Het is ondertussen 18.00 uur en spitsuur natuurlijk, onze Garmin geeft een veel langere tijd aan dan dat M in gedachten had, maar goed we rijden. 2 km links, 2 km rechts, soms bleven wat langer op een weg, maar het schoot niet op. Op een gegeven moment schoot me een verhaal te binnen van de vorige gebruikers van onze Garmin, zij hadden in San Diego niet meer via de snelwegen gereden. Oeps de Garmin stond nog op vermijden snelwegen en tolwegen. Na dit aangepast te hebben waren we vrij snel op onze bestemming. Een mooi hotel in DuPont, met aan de andere kant van de straat en Jack in the box, waar we een snelle hap naar binnen werken. Er zit ook een winkeltje naast, dus we halen direct ook maar wat te drinken. Erg moe kruipen we om 21.30 op bed, NL tijd 6.30 dus we hebben het aardig lang volgehouden! Hopelijk morgen een minder chaotische dag!


  • 18 Juli 2019 - 18:27

    Judith:

    Enerzijds OMG, anderzijds ook wel lachu. Die check op explosieven hebben wij ook ooit gehad, als er geen tijdsdruk is en je een aardige douanier hebt is het best een aparte ervaring. Dat de Garmin op vermijd snelwegen stond is wel de bak van het jaar

  • 18 Juli 2019 - 18:30

    Judith:

    Ik zie een stuk van mijn reactie niet meer. Nou ja, ga genieten XXXX

  • 21 Juli 2019 - 09:32

    Desiree:

    Ik zeg maar niets.( goed dat we het er zaterdag over hadden.
    Hele fijne dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 102362

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2022 - 19 Augustus 2022

Rondreis Duitsland Karinthie

27 Juli 2021 - 13 Augustus 2021

Duitsland Oostenrijk Italië

28 Juli 2020 - 03 Augustus 2020

Sachsen, Duitsland

17 Juli 2019 - 12 Augustus 2019

Noord-Amerika & Canada

18 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Rondreis Noord Amerika 3

24 Juli 2017 - 21 Augustus 2017

Rondreis Noord Amerika

11 Augustus 2016 - 29 Augustus 2016

Oost Kreta

04 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Thessaloniki, Meteora, Chalkidiki en Thassos

18 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Zakynthos en noord Peleponnessos

19 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Athene en Peloponnesos

08 September 2012 - 27 September 2012

Rondreis Amerika

Landen bezocht: