San Diego - eerste dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu San Diego - eerste dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

San Diego - eerste dag

09 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag begon de dag met het ontbijt. Amerikanen zijn overal groots in maar dat kun je van het ontbijt toch niet zeggen, tenzij het over het suikergehalte gaat. Het assortiment bestaat uit louter en alleen zoetigheid (broodjes, flakes, fruit). Het enige bekende is het gekookte ei.

Na de ontnuchterende ervaringen van gisteren in San Diego, maar snel op zoek gegaan naar een GPS. M had een route naar de dichtsbijzijnde Walmart van internet gehaald en op papier gezet, dus goed voorbereid gingen we op pad. De eerste afslag ging goed, de tweede ook, het vertrouwen begon te stijgen. Wat er gebeurd is weten we niet , maar bij het volgende knooppunt waren we het spoor volledig bijster. Na de nodige verwijten over en weer (iedereen herkent dit toch wel?) op goed geluk maar ergens naartoe gereden. In alle wanhoop uiteindelijk maar een Mexicaan aangesproken. Ons adres lag 4 mile verderop, maar op nog geen mile afstand lag ook een Walmart. We waren net op tijd, er was nog maar 1 GPS voorradig. Het vooraf verwachte koopje van $69 werd uiteindelijk $129, maar we waren er snel over uit dat die extra investering zich terugverdient: scheiden is duurder.

Daarna met GPS Marten opgehaald (slechts 1 keer verkeerd gereden). Marten heeft ons mooie plekjes van San Diego laten zien. Op Mount Soledad hebben we genoten van het uitzicht over de stad. Boven op deze berg is een Veterans Memorial Cross met veel gevallen soldaten uit 1e/2e wereldoorlog en Vietnam. De muren rondom het kruis zijn volledig beplakt met gedenkplaten van deze veteranen, waaronder ook verschillende presidenten zoals Truman en Nixon.

Vervolgens in zee gezwommen bij Mission Bay Park en tenslotte naar
Cabrillo National Monument. Cabrillo was een Spanjaard die de westkust van Amerika heeft ontdekt op zoek naar rijkdommen voor het vaderland. Hier hebben we onze National Park Pass gekocht (dank je voor de tip JenP). De dag geeindigd in een mexicaans restaurant in the Old Town.

Al met al een relaxte dag na de inspannende dag van gisteren. We koesteren onze GPS.
See you!

• 10 September 2012 - 18:26

Resi:

Hee jullie daar, leuk geschreven, ik leef mee!!
    groetjes en succes....

• 11 September 2012 - 09:23

Paul En Judith:

Scheiden, huh? Dacht ik mooi niet, jullie gaan deze fantastische reis gewoon maken, met jullie nieuwe GPS, geen flauwekul. Denk eens aan ons, wij willen meegenieten van jullie ervaringen, belevenissen, whatever. Dus koop alles wat nodig is, maar ga door!!!!!!
    Dikke knuffel P&J

• 11 September 2012 - 09:45

Jacqueline:

B je moet roman schrijver worden. M is dan je inspiratie bron. Keep up the good work. En chillen hè.!!!!