San Diego - tweede dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu San Diego - tweede dag - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

San Diego - tweede dag

10 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

De dag begonnen met het ontbijt, deze keer geen eieren!

Om half tien vertrokken naar Coronado, dit is een eilandje voor de kust van de stad, via een gigantisch hoge brug. Hier de skyline van downtown San Diego bekeken. San Diego is een stad met relatief weinig hoogbouw, maar downtown staat de hoogbouw geconcentreerd. Opvallend om te zien hoeveel oorlogsschepen er liggen; overigens niet de kleinste, er liggen ook van die grote vliegdekschepen bij.
Vandaar is het een paar minuten rijden naar de andere kant van het eiland. Hier ligt een mooi hotel waar in het verleden de film Some like it hot met Marilyn Monroe is opgenomen. Tussen het hotel en strand zijn appartementen in dezelfde stijl gebouwd; het schijnt dat deze te koop zijn voor een slordige $ 2 miljoen, maar dan mag je er maar 3 maanden per jaar verblijven. De rest van de tijd wordt het verhuurd door het hotel, bizar! Ondanks de bedrijvigheid rond het hotel gaat er een enorme rust vanuit, leuk om te ervaren. Mensen zijn heel rustig in hun doen en laten en praten zacht, en dat voor Amerikanen!
Coronado beach ligt voor het hotel, mooi strand met surfers en groepjes mensen met handen in de lucht, waarschijnlijk yoga-les.

Balboa Park ligt in de stad zelf. Park is begin 20e eeuw ontworpen voor een wereldtentoonstelling ter gelegenheid van de opening van het Panamakanaal met gebouwen in Spaanskoloniale stijl. Hierin bevinden zich misschien wel 15 musea. Geen musea bezocht, wel lekker geluncht. M een tonijnsalade en B een Nicoise, geserveerd in een kom zo groot dat er een voetbal in paste. Krijg nu niet de indruk dat ik aan het overdrijven ben, het is hier nu eenmaal groot en veel.

Gaslamp Quarter was het volgende station midden in downtown San Diego. Het was te druk om een parkeerplaats te vinden en rustig rond te lopen. We zijn daarom direct doorgegaan naar Ocean Beach. Daar hebben we lekker aan het strand gezeten en M heeft foto's gemaakt van pelikanen.

Daarna Marten opgehaald van het universiteitscomplex, jaja met onze GPS durfen we nu alles weer aan. Gegeten in een burgertent vlak bij een mooie mormonenkerk (zie foto). Tenslotte Marten thuis afgezet en moe maar voldaan gearriveerd in het hotel. M lag om half 9 al te slapen.
Is ook nodig, morgen naar Seaworld.
See you!

• 11 September 2012 - 20:05

Christiena.:

Leuk verslag weer! De foto is echter niet overgekomen. Ik ben wel benieuwd.

Groetjes, Onne en Christiena.