Dag 16 St. Oswald en Bad Kleinkirchheim - Reisverslag uit Kleinkirchheim, Oostenrijk van mareto - WaarBenJij.nu Dag 16 St. Oswald en Bad Kleinkirchheim - Reisverslag uit Kleinkirchheim, Oostenrijk van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 16 St. Oswald en Bad Kleinkirchheim

24 Augustus 2022 | Oostenrijk, Kleinkirchheim

Onze benen zijn nog erg onder de indruk van de onverwachtse wandeling van gisteren en we doen vandaag dan ook echt rustig aan.

We rijden naar St. Oswald, daar staat een mooie kerk en prachtige houten huizen, volgehangen met bloemen. Alles is hout hier, behalve de kerk dan, zelfs de dakgoten zijn van hout. Er is hier natuurlijk ook genoeg hout te krijgen met al die bossen hier.

We rijden door naar de Brunnach lift en gaan naar boven.We trekken bij voorbaat al de wandelschoenen niet meer aan, we gaan gewoon op onze gympen (dit ter zelfbescherming, zo weten we zeker dat we geen grote plannen krijgen). We ploffen direct op het terras boven op de berg. Het is hier aardig wat graden koeler dan beneden, echt heerlijk! Na ons drankje lopen we boven een rondje, overal staan banken en we gaan van de ene bank naar de andere en genieten van het uitzicht.Dit is ons laatste dag Oostenrijk, morgen gaat de karavaan weer richting huis (via een tussenstop).

Weer beneden zetten we de auto bij het hotel en gaan bij de Konditiorei op het terras zitten. Tegen etenstijd rollen we een paar terrassen verder en zitten we bij de Italiaan voor een pizza. Om het eten te laten zakken gaan we toch nog even een klein rond Bad Kleinkircheim lopen, onze afscheidsronde!

Tot morgen!