Dag 15 Bad Kleinkirchheim - Reisverslag uit Kleinkirchheim, Oostenrijk van mareto - WaarBenJij.nu Dag 15 Bad Kleinkirchheim - Reisverslag uit Kleinkirchheim, Oostenrijk van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 15 Bad Kleinkirchheim

16 Augustus 2022 | Oostenrijk, Kleinkirchheim

13500 stappen op de teller, behoorlijk uitgeteld en blaren op de voeten.

Het is onze rustdag, hebben we nodig na afgelopen dagen, maar er is blijkbaar iets mis gegaan ....

We starten rustig, lekker uitgebreid ontbijten, daarna lekker relaxen op onze kamer en ons plan was om in de middag lekker met de Keiserbahn naar boven te gaan, terrasje te pakken en met de lift weer naar beneden.

Het ging goed tot en met de lift naar boven...

Boven aangekomen is het bewolkt, niet echt lekker om op het terras te zitten en we besluiten om naar het meertje te lopen. Onderweg zeggen we tegenelkaar dat de benen goed voelen, beter dan verwacht en na de spierpijn van gisteren. Al snel kijken we elkaar aan: lukt het om naar het middelstation te lopen? We denken dat we qua tijd een beetje krap komen te zitten, want de lift sluit om 16 uur. We pakken Google maps erbij en op beide telefoons komen we tot de conclusie dat het gaat lukken, mits we een beetje doorlopen. Rustdagen zijn toch niets voor ons .... en hoppa daar gaan we!

We lopen als jonge hindes de berg af, het gaat lekker. We kijken niet meer op de telefoon, maar volgen de borden. Dan komen we bij een driesprong: ons fijn pad heeft een andere bestemming dan dat wij voor ogen hadden, voor het middenstation moeten we rechtsaf. Ehh ... rechtsaf is niet het pad dat wij voor ogen hadden, maar grond en boomstronken en weer behoorlijk dalend. We hopen dat dit een kort intermezzo is naar een beter pad, maar helaas ... Bijna een uur later komen we eindelijk op het pad wat we voor ogen hadden: mooi vlak en zigzaggend richting ons middelstation. We hebben ook geen tijd om onderweg even te rusten, want als we te laat bij het middelstation komen kunnen we helemaal naar beneden lopen! Dus we houden stevig de pas er in en zijn dolblij als we om 15.50 in de gondellift naar beneden ploffen!!!

We parkeren onze auto bij ons hotel en lopen naar de konditorei vlakbij en bestellen beiden een halve liter pils, heerlijk! We blijven hangen, hebben ook geen puf meer om ergens anders naar toe te gaan, en bestellen ook het avondeten hier. Na een lekkere salade, schnitzel en friet waggelen we weer terug naar ons hotel. Ik verwacht dat het een rustige avond gaat worden!

Tot morgen!

PS morgen wilden we met de Brunnach lift omhoog en daar wandelen, maar of dat gaat lukken .....