Dag 6 Liechtenstein klamm - Reisverslag uit Chiemsee, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 6 Liechtenstein klamm - Reisverslag uit Chiemsee, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 6 Liechtenstein klamm

07 Augustus 2022 | Duitsland, Chiemsee

We verlaten weer Rottau/Chiemsee en rijden richting Oostenrijk, het doel vandaag is de Eisriesenwelt. Omdat we geen idee hebben hoe lang we over deze reis gaan doen (we moeten de grens over en de grenscontroles zijn terug), hebben we niets gereserveerd. Nu zijn wij niet gecontroleerd, maar van Oostenrijk naar Duitsland stond een file van een aantal kilometers.

Nog voordat we het parkeerterrein van Eisriesenwelt op kunnen draaien worden we tegengehouden. Tot 2 uur vanmiddag is alles vol. Het is nog geen 12 uur ...

We besluiten om de planning om te gooien: morgen zouden we naar de Liechtensteinklamm, dat gaan we vandaag doen en morgen naar Eisriesenwelt.

Nu is het bij de Liechtensteinklamm ook behoorlijk druk, maar we krijgen een parkeerplaatsje en we sluiten maar aan in de rij. Al met al duurt het een uur voor we binnen zijn. We denken dat er een maximaal aantal mensen de kloof in mogen en gaat er wat uit, dan pas mogen nieuwe mensen er in. Tijdens het wachten reserveren we alvast online tickets voor de Eisriesenwelt voor morgen, kan dat al niet meer mis gaan.

De Liechtensteinklamm, vernoemd naar Johann II, furst von Liechtenstein (hij heeft de zaakjes destijds hier gefinancieerd), is een kloof die ze begaanbaar hebben gemaakt door overal houten paden/bruggen en metalen trappen aan te leggen. Het pad in de kloof is ongeveer 1km lang en je gaat via hetzelfde pad/trappen weer terug.

Onderweg zie je een aantal watervallen, met de hoogste waterval op het eindpunt en is absoluut het wachten en klimmen waard! (De foto's zijn leuk, maar geven nooit zo mooi een waterval weer, het gekletter en gebulder wat er bij hoort ...).

Na deze klim zijn we behoorlijk dorstig en na afloop strijken we dan ook neer op een terrasje, even de voorraad vocht aanvullen ;).

De kloof ligt een paar minuten rijden van ons volgend hotel, dat is handig. Bij het vorig hotel hadden we al een upgrade en ook hier krijgen we er een. Een hele grote kamer met 3 bedden, een zithoekje, een walk-in (echt!) en een grote inloopdouche en dan ook nog een groot balkon met uitzicht op de heuvels/bergen. Het is jammer dat we maar 1 nacht hier blijven! Het hotel heeft een zwembad en jacuzzi beneden, dus daar gaan we eerst naar toe. B zwembad en ik in de jacuzzi. We eten in het hotel en gaan daarna lekker op ons balkon zitten. Morgen poging 2 Eisriesenwelt en dan door naar Bad Kleinkirchheim waar we 10 dagen blijven.

Tot morgen!