Dag 4 onderweg en Chiemsee - Reisverslag uit Chiemsee, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 4 onderweg en Chiemsee - Reisverslag uit Chiemsee, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 4 onderweg en Chiemsee

05 Augustus 2022 | Duitsland, Chiemsee

Vandaag een reisdag. alleen meer reis dan we hadden gedacht ;).

Het eerste deel van de reis verloopt voorspoedig totdat we een melding krijgen dat in Munchen de snelweg is afgesloten vanwege een aanrijding met meerdere auto's. Onze navigatie en mijn google maps zijn het eens over de nieuwe route, dat scheelt, en ook Munchen gaat ons niet veel vertraging opleveren.

Op het stuk na Munchen zien we wegwerkzaamheden met iets vertraging, vervolgens loopt deze vertraging heel hard op vanwege wederom aanrijdingen. Maar navigatie en google maps geven weer eenduidig een omleiding, die we dan ook maar braaf volgen. Deze omleiding loopt natuurlijk ook gauw vol en langzaam vervolgen we onze route. Een deel van de snelweg ontlopen we, om vervolgens weer terug te keren op de snelweg, althans dat was de bedoeling. Hebben ze de toerit naar de snelweg afgesloten! Dan wordt het puzzelen, want navigatie en google maps blijven ons maar terugsturen naar de oprit. We rijden door allerlei dorpjes en zien dat we toch steeds dichterbij ons eindbestemming komen, dus dat gaat goed. Het laatste stukje kunnen we zelfs weer de snelweg op.

In plaats van 4 uur rijden, zitten we op 5,5.

We rijden eerst naar ons hotel en dat maakt alles goed: echt zo'n Zuid Duits hotel, houten chalet met balkon compleet met geraniums, en we krijgen een supermooie kamer, groot, met een giga balkon en op het balkon een sauna (ik doe er een foto bij, anders geloof je dit niet).

We vertrekken direct naar de Chiemsee voordat de voorspelde onweersbuien komen. Het water is lekker warm, dus we gaan om beurten het meer in. We bljven bij de Chiemsee totdat de lucht wel erg donker wordt. We eten in ons hotel, ik bof want dit hotel staat bekend als een goed visrestaurant en ik kan dit alleen maar beamen: ik heb nog nooit zo lekker forel gegeten!!!

We eindigen de dag lekker op het balkon met een drankje/theetje, tot morgen!