Dag 2 Heidelberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 2 Heidelberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 2 Heidelberg

03 Augustus 2022 | Duitsland, Heidelberg

We vertrekken op tijd vanochtend, we willen voordat de dagjesmensen komen, bij de bergbahn zijn. Deze start direct onder ons hotel, dat is wel heel fijn.

We slaan het station kasteel even over en gaan naar boven tot het laatste station. Hier stappen we over in een tandradtrein die ons verder naar boven brengt, tot de Konigsstuhl. We maken foto's van het uitzicht over de stad en kijken in de machinekamer van de tandradtrein. Daarna gaan we weer naar beneden en stappen deze keer wel uit bij het kasteel.

Slot Heidelberg is gebouwd rond 1400 en in de eeuwen daarna uitgebreid. Sommige delen zijn nog aardig in tact, andere delen zijn vervallen/ingestort. We bezoeken het apothekersmuseum, die zich hier ook bevindt en een mega groot wijnvat: dit is 8 meter hoog en kan 210.000 liter wijn bevatten. Het is het grootste vat ter wereld.

Ondertussen loopt de temperatuur op naar ruim boven de 30 graden en we besluiten om wat te eten/drinken bij het kasteel. Daarna bezoeken we nog de tuinen en dan is het even goed geweest. We lopen naar beneden naar ons hotel en gaan ons even lekker douchen.

's Middags gaan we twee kerken bezoeken, heerlijk koel daar binnen, en een terrasje pikken vlakbij de Alte Brucke. We eten bij de Italiaan en gaan daarna op zoek naar een koel plekje: eerst bij de brug langs de Neckar, daarna op een bankje bij de Kornmarkt en vervolgens zitten we op het grote dakterras van ons hotel: lekker in de schaduw, windje erbij en uitzicht op het kasteel die beschenen wordt door een ondergaande zon. Een goed einde van een leuke dag! Tot morgen!