Dag 19 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van mareto - WaarBenJij.nu Dag 19 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 19 Vancouver

04 Augustus 2019 | Canada, Vancouver

We starten vandaag met een ontbijt bij de haven. Natuurlijk moeten we ook even bij zee kijken en bij de BC Ferries waar we morgen mee gaan varen. Net als gisteren zwemmen hier 2 zeehonden in de haven rond.

Vandaag gaan we naar Vancouver- Stanley Park en the Suspension bridge.

Stanley Park is een kwartiertje rijden vanaf ons motel, we moeten dan over de Lions Gate Bridge. Deze haalt het natuurlijk niet bij de Golden Gate van San Francisco, maar is toch een goede 2e!

We parkeren bij Prospect Point, trakteren onszelf op heerlijk ijs en kijken uit over de brug. Vervolgens lopen we tot halverwege de brug en dan weer terug.

We besluiten om de auto te laten staan en via de oostelijke kustweg richting het zuiden te lopen. We kijken eerst uit op de brug, dan op Noord Vancouver, gaan nog naar de totempalen en in het zuiden naar de uitkijk op downtown Vancouver (En het schip van de Holland Amerika lijn). Vervolgens lopen we weer naar het noorden. Met ruim 9 km op de teller ploffen we weer in de auto. Het is veel warmer dan eerst was voorspeld: 30 graden.

Dan gaan we naar de Capilano Suspension bridge (hangbrug van 140 m lang, 70 m boven een rivier). Hoewel deze brug meer beweegt dan die van gisteren zijn we minder onder de indruk. We lopen nog de Cliffwalk (langs de rotswanden en boven de rivier) en de Treetops adventure: boomtop route met allerlei hangbruggen. Dan zijn we er wel klaar mee voor vandaag: snel in de auto naar ons motel!