Dag 18 Whistler - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van mareto - WaarBenJij.nu Dag 18 Whistler - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 18 Whistler

03 Augustus 2019 | Canada, Horseshoe Bay

Vandaag gaan we naar Whistler! (Bekend van de Olympische winterspelen in 2010)

We hebben gisteren gebeld of we de Peak to peak gondola (een gondel van de ene berg naar de ander) moesten reserveren, maar dat was niet nodig. We hadden beter kunnen vragen of we een parkeerplaats konden reserveren: pas na 3 kwartier hier rondrijden hadden we een plekje.

We starten met Mount Whistler, we nemen hier een gondel omhoog. Als we boven zijn kopen we wat eten en drinken en gaan op een terras zitten met een prachtig uitzicht.

We boffen met het weer: gisteren was het hier regenachtig, nu hebben we vol zon.

We wandelen naar de volgende skilift, deze keer een stoeltjeslift verder de berg omhoog.

Nu richting de Whistler Mountain Peak Suspension bridge. Met daarachter nog een kleine skywalk. De brug hangt over een gletsjer, mooi om te zien. Het is aardig frisjes hier. Natuurlijk ook hier weer mooie vergezichten.

Dan gaan we naar de Peak to Peak gondel, een vrij ruime gondel waarmee we van Mount Whistler naar Mount Blackcomb gaan. De gondel legt de ruim 4 km met gemak af.

Dan gaan we met de laatste gondel van vandaag weer naar beneden.

Daarna is het even zoeken naar onze parkeerplaats, maar gelukkig staat ons monster nog geduldig te wachten.

We vervolgen de nog steeds mooie 99 tot Horseshoe Bay, waar we een motel vlakbij de haven hebben.

We eten vanavond in Troller Ale house, met uitzicht op de haven.

Zoals de naam al verraad, gaan we natuurlijk ook voor het (plaatselijke) bier!