Dag 7 Van Winthrop naar Spokane - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 7 Van Winthrop naar Spokane - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 7 Van Winthrop naar Spokane

23 Juli 2019 | Verenigde Staten, Spokane

We slapen eerst wat uit, althans proberen we, lukt niet echt, maar we blijven wat langer liggen.

Na de warmte van gisteren is het in Winthrop gaan regenen.

We ontbijten en pakken de auto weer in.

Vandaag gaat de reis naar Spokane en als tussenstop gaan we naar de Grand Coullee Dam.

We rijden eindeloos langs de rivier de Methow, dezelfde als naast ons hotel en naast ons restaurant van gisteren.

Deze achtervolgt ons totdat hij verdwijnt in de Colombia River.

Hier verschijnt dan ook al snel de Grand Coullee Dam, de grootste dam van Amerika en een van de grootste van de wereld.

Deze dam voorziet een heel groot gebied van stroom, maar heeft ook grote gevolgen gehad voor de natuur en de indianenbevolking.

We gaan eerst naar een uitkijkpunt, waar we een mooi uitzicht hebben over de dam. Daarna bezoeken we het Visitor Center, waar we veel informatie krijgen over de bouw van de dam (expositie en een film).

We rijden nog even een extra rondje om over de brug vlakbij de dam te kunnen gaan en halen dan bij de supermarkt warme broodjes voor de lunch.

Ons einddoel vandaag is Spokane en tussen North Cascades en Spokane is het eigenlijk alleen maar landbouwgebied, verlaten gebieden en zo nu en dan een klein dorpje. Spokane is sinds Seattle de eerste stad die we tegenkomen.

Ons hotel ligt in Downtown, dus echt midden in de stad. Gelukkig zijn we op tijd en kunnen op het kleine binnenplaatsje bij het hotel onze auto kwijt.

We krijgen een bon voor een gratis drankje in de pub die bij ons hotel hoort en een kortingsbon voor het ontbijt (in het restaurant naast ons hotel).

Nadat we de koffers op onze kamers hebben gezet gaan we eerst ons drankje maar halen, het is hier behoorlijk warm 34 graden, dus een koud biertje gaat er wel in!

Nadat we onze dorst gelest hebben gaan we de stad in. Dwars door de stad loopt een rivier met vele watervallen en er zou een kabelbaan over de watervallen gaan. Daar aangekomen valt die kabelbaan erg tegen: hij loopt ruim voor de kunstmatige waterval langs en dan onder een brug door. We besluiten door te lopen en even verderop zijn meerdere natuurlijke watervallen die veel mooier zijn.

Bij het park staan ook Lime steps, Ma besluit om pa en ma een lesje te geven en huurt een step. Om beurten rijden we een rondje door het park, M wat voorzichtiger dan B, die er een aardig tempo in heeft!

Voor het eten gaan we nog even naar onze kamer, even weer op temperatuur komen ....

PS voor diegene die de app Polarsteps hebben, je kunt dit verslag ook vinden bij Metha HW. Hier kan ik meerdere foto's plaatsen en op de landkaart wordt de route bijgehouden