Dag 6 North Cascades - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 6 North Cascades - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 6 North Cascades

22 Juli 2019 | Verenigde Staten, Winthrop

We vertrekken op tijd uit Mount Vernon, halen nog broodjes voor de lunch en ontbijt voor morgen en dan gaan we richting North Cascades.

We volgen de Interstate 20, de weg die dwars door de North Cascades loopt.

Onze eerste stop is nog voor de Cascades, namelijk Rockport State Park. Dit is een campground gelegen aan de rivier Skagit, we willen even bij de rivier kijken die al een tijd naast onze weg loopt. Het water is licht blauw/groen van kleur en erg koud.

Wanneer we in New Halem zijn, de eerste plaats in North Cascades, gaan we eerst naar het Visitor Center voor informatie en voor ons een magneet en pins voor de jongens. We kiezen een paar trails en plekken uit die we willen gaan lopen/bezoeken.

De eerste is direct achter het visitor center, met een prachtig uitzicht op besneeuwde bergen. Daarna rijden we naar twee bruggen in New Halem, de eerste is over de Skagit, de tweede richting de energiecentrale. Achter deze centrale lopen we een route richting een aantal watervallen, wat een verrassing!

Bij de Gorge dam eten we onze lunch op en lopen nog even naar de waterval aan de andere kant van de weg.

Dan lopen we nog de Thunder Creek Trail, een prachtige trail door het bos, langs een rivier, richting een brug. De trail loopt tussen mega bomen, heerlijk in de schaduw. Het is aardig warm hier, dus we zijn blij met deze trail (27 graden ongeveer). Op de terugweg gaan B en A nog even lopend de rivier in, maar het water is ijskoud.

Na de trail stoppen we nog bij de Diablo overlook, wat een mooie kleuren: het lichte blauw van het water tegen het donkergroen van de bomen!

Ook stoppen we nog bij de Washington pass, we zitten dan op een hoogte van 1669 meter en hebben een prachtig uitzicht over de omgeving. Even verderop gaat B nog even met zijn blote voeten in de sneeuw staan (ligt een pak sneeuw aan de kant van de weg).

Ondanks dat het hoogseizoen is, is het hier absoluut niet druk, we komen op de trails maar een enkeling tegen, heel bizar als je dit vergelijkt met de andere parken. Na ons Cascades avontuur rijden we naar Winthrop, hier overnachten we in een hotel/motel met uitzicht op de Methow river. We zitten nog maar net op het balkon of er komt een hert langs de waterkant te voorschijn, even later zien we nog een dikke otter. Winthrop is een heel leuk plaatsje, een western dorpje. We eten 's avonds in een brewery, een bierbrouwerij, gevestigd in een oud schoolgebouw. We zitten op het terras langs het de rivier en eten lekkere burgers met een heerlijk glas bier! Wat zullen we weer slapen vannacht!