Dag 15 Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 15 Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 15 Page

Door: B en M

03 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Page

Om 6 uur vanmorgen ging de wekker, B was al wakker, M lag nog in coma, maar we hebben tijd de zon komt om half 7 op. Met onze camera's in de aanslag zitten we op het balkon te wachten op het verschijnen van de koperen ploert. Tegen half 7 zien we inderdaad een rode bol verschijnen aan de horizon, doordat de lucht vervuild is door alle bosbranden kunnen we heel lang genieten van deze rode bol. Tegen zevenen laat de zon zich in haar volle glorie zien. Er zijn al veel mensen wakker in het hotel, ook bij het visitorcenter staan al mensen en zelfs op de drive rijden al auto's. We schieten mooie plaatjes en na een hele serie foto's gemaakt te hebben duiken we eerst het bed weer in en vallen weer in slaap. Ontbijten doen we op dezelfde plek als het diner gisteren, aan dezelfde tafel (met het mooie uitzicht). We checken uit, verlaten Monument Valley en rijden twee uur richting het westen, naar Page. Het landschap is wederom afwisselend: dan weer mooie rotsformaties, dan weer vlakke prairie.
Voordat we naar Page gaan, buigen we af naar de andere kant, nog een kleine tussenstop naar Horseshoe Bend, het weerzien met de Colorado rivier. Wanneer we daar aankomen ziet de lucht er al behoorlijk dreigend uit, we zien wat bliksemschichten in de verte. We besluiten om, ondanks de warmte, flink door te lopen. M heeft haar bergschoenen aan, die bieden toch meer stevigheid aan haar geblesseerde enkel. Dit is ook alvast een test voor morgen (Antelope Canyon).
Wanneer we de heuvel over zijn, zijn we beiden onder de indruk van de Horseshoe Bend, wat steekt de groene Colorado river prachtig af tegen het rode gesteente en wat een afgrond! Toch weer heel anders en nog veel imposanter dan Deadhorse Point en Goosenecks.
We maken veel foto's totdat het onweer wel heel erg dicht bij komt. Terwijl we naar de auto lopen begint het al te regenen. We kunnen eventueel schuilen onder een afdak, maar aangezien dat precies op het hoogste punt is, doen we dat in het verband met het onweer niet. Nu maar hopen dat we geen dikke hagelstenen krijgen. Flink verregend duiken we de auto in, snel naar het hotel waar we de auto nog enigszins beschut kunnen wegzetten. De temperatuur is in een korte tijd flink gezakt, van 100 graden naar 77 gr F.
In onze hotelkamer zien we dat we weeralarm-berichten op onze telefoons hebben binnen gekregen: flash flood alarm! Wat dat betreft is het hier wel goed geregeld. We zijn in een andere tijdszone terecht gekomen merken we, onze dag gaat een uur langer duren.
Na de eerste bui gaan we inkopen doen bij de Walmart, vlakbij. Wanneer we weer terug zijn in het hotel begint het weer te regenen, we kunnen niets anders doen dan afwachten.
Wanneer het lichter/droger begint te worden stappen we nog even in de auto en gaan naar de Glen Canyon dam. Onderweg zien we een mooi uitzichtpunt over de dam. B loopt naar beneden, M blijft wijs zitten. Daarna gaan we naar het Carl Hayden visitor center waar we informatie krijgen over de dam en de de Glen Canyon.
We rijden vervolgens nog even naar het kantoor van de Antelope tours, dan weten we alvast waar we ons morgen moeten melden.
M haar enkel houdt het goed dus groen licht voor Antelope Canyon.