Dag 18 Van Klamath Falls naar Klamath - Reisverslag uit Klamath, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 18 Van Klamath Falls naar Klamath - Reisverslag uit Klamath, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 18 Van Klamath Falls naar Klamath

Door: M

11 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Klamath

Ook hier doet de titel vermoeden dan we een klein stukje verder gereisd zijn, maar nee, volgens de routeplanner is het 4 uur rijden (203 mijl). Dankzij vele wegwerkzaamheden (met name in het laatste stuk) doen we er toch langer over.
Beide plaatsen zijn naar dezelfde rivier vernoemd, maar het is puur toeval dat we deze twee plaatsen na elkaar bezoeken.
We starten rustig deze morgen en vertrekken pas om 10.45 uit ons hotel. De reis verloopt rustig en de temperatuur loopt langzaam op. Als we even voorbij de grens van Oregon en Callifornia stoppen om te eten is het zo'n 32 graden.
Hierna verandert de weg al snel in een kronkelige weg, tussen de bergen door. Er zijn veel wegwerkzaamheden, dus de snelheid moet worden aangepast en ook staan we regelmatig stil. De omgeving verandert: de bomen worden steeds hoger en breder, we zitten dan ook vlakbij Redwood State Park waar mammoetbomen staan. Langzaam rijden we ook de bewoling in (letterlijk), de wolken hangen laag tussen de bomen.
Zo krijgen we dan ook een gigantische temperatuurverschil met onze picknick pauze: binnen 20 mijl zitten van 32 op 14 graden!
Rechts verschijnt de grote oceaan, maar door de bewolking kunnen we nog maar net het strand zien. Vanochtend dachten we nog vandaag te kunnen eindigen op het strand, maar nu rijden we maar fijn door.
Als we bij ons hotel aankomen is de bewolking ver verdwenen en schijnt de zon alweer. We hebben een mooi hotel en een grote kamer.
Naast ons hotel (misschien hoort het er wel bij, weten we niet) is een casino en een restaurant. We reserveren voor vanavond en lopen even het casino door. Het enige wat ik echt leuk vind en ik weet niet of ze nog bestaan, zijn die automaten waar je vroeger kwartjes in moest gooien en dan maar hopen dat de overstekende berg kwartjes naar beneden zou vallen. Helaas, of gelukkig, staat een dergelijk apparaat hier niet en lopen we met al onze dollars het casino weer uit.
We gaan nog even zwemmen en straks uit eten, tot morgen!