Dag 14: Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 14: Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 14: Yellowstone

Door: B

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanmorgen vroeg uit de veren door een zeer aktieve M. Ma en A worden gewekt door M door een geniepig kneepje in de voeten. Ik was uiteraard al eerder ruw uit mijn slaap gehaald. Het ontbijt genieten we wederom bij Old Town Cafe. Het is er nu alleen een stuk drukker dan gisteren; veel cowboyhoeden aanwezig.
Om 9:15 zitten we al in de auto en we richten ons vandaag op de bovenste lus van het park. Ons einddoel is Mammoth Hot Springs. De reis verloopt voorspoedig, enig minpuntje is de technische staat van de weg, Maar een nog steeds uiterst gedreven M loodst ons ook hier mentaal doorheen. Een uitermate grote opsteker is de waarneming van een tweetal wolven en een coyote. Ze bevinden zich weliswaar op enige afstand maar dat mag de pret niet drukken. We zijn snel tevreden zullen we maar zeggen, omdat we nog maar weinig wildlife hebben gezien.
We genieten wederom van de pracht van de natuur bij Mammoth Hot Springs. De volledig witte ondergrond, veroorzaakt door calciumcarbonaatafzetting, steekt schril af tegen de voornamelijke roodbruine kleur van de bacterien uit de Hot Springs. Daarnaast zijn de mineraalafzettingen zodanig dat er allemaal terrassen ontstaan. Met het blauwe water dat naar beneden stroomt geeft dit een uitermate mooi effect.
Na zowel Upper als Lower Hot Springs bezocht te hebben, begint de maag te rammelen en gaan we op zoek naar een welverdiende lunch. Het wordt een Amerikaanse lunch, dus veel Burgers, maar we zijn bepaald niet de enige! Nadat we verzadigd zijn en de discussie eindelijk gelopen is of we een trail gaan lopen of de oostelijke kant van de lus gaan rijden gaan we weer op weg. We hebben een compromis gevonden waarbij we een onverharde weg rijden met een grote kans op het kunnen spotten van wildlife. Maar helaas, het lot is ons wederom niet gunstig gestemd, geen beest te zien.
We bekijken nog een Canyon en de Tower Falls en vangen de thuisreis weer aan. We komen in een lange file te staan, meestal een teken van wildlife, maar helaas wederom geen succes. We bezoeken een Store in Canyon Village waar de kooplust van M wordt bevredigd. Ik ben bij Tower Falls al aan mijn trekken gekomen, dus houd me gedeisd.
M neemt het stuur van mij over op het laatste stuk, omdat ik toch wat moeite heb om wakker te blijven. We komen veilig en wel in West Yellowstone aan, waar we de avond besluiten met een lekker diner bij Serenity Bistro die tevens in het teken staat van het naderende afscheid van Ma en A.
Afsluiter is een marshmellow aangeboden door het hotel, met crackers, chocolade en jam. Ja, als je het zo leest dan denk je wat is dat voor combinatie. Maar ik moet zeggen dat het best lekker is. Uiteindelijk slepen we ons naar onze kamer en na een korte evaluatie van de dag vallen we tevreden in slaap.

See you!

• 07 Augustus 2017 - 07:41

Nettie:

Wij gaan deze verhalen copieren, en hopelijk volgend jaar naapen

• 07 Augustus 2017 - 09:40

Judith:

Wel erg bijzonder (vind ik) dat jullie wolven gezien hebben! En oh wat jammer dat Ma en A gaan vertrekken :-(
    Maar lang nagenieten van deze gezamelijke beleving en gelukkig zien jullie elkaar nog!