Dag 9 Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 9 Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 9 Salt Lake City

Door: M

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag vertrekken we al weer uit Torrey, jammer, was een mooi hotel op een mooie plek met aan een kant uitzicht op rood gekleurde bergen en aan de andere kant weilanden, met daarachter ook weer bergen. De temperaturen hier bevallen ons ook goed, doordat we vrij hoog zitten is het niet echt warm en de weersverwachting voor Salt Lake City, onze bestemming van vandaag, is 39 graden. Dus we hangen eerst nog wat rond voordat we vertrekken.
De reis brengt ons weer veel mooie beelden, van bergachtig tot eindeloze vlakten, van groen tot dor geel, we komen het allemaal tegen. We proberen onderweg een nieuwe landkaart te kopen, maar bij de eerste twee tanktations hebben ze helemaal geen kaarten en bij de derde wel veel kaarten, maar van Utah en andere staten die we niet nodig hebben (en wij willen Wyoming). We proberen het morgen maar weer.
We hebben al een aantal staten gehad deze reis: Californië, Nevada, Arizona en Utah en er volgen nog meer.
Ons hotel ligt vlakbij de snelweg, dat scheelt, want SLC is een drukke stad. We duiken snel de koelte van het hotel in, krijgen een karretje voor onze bagage en kruien alles in een keer naar binnen (we zitten op de derde verdieping dus dat is erg handig).
Dan moet het toch maar gebeuren: we willen natuurlijk wel wat zien van de stad, dus bewapend met flessen ijswater, pet/hoed en een gids trotseren we de hitte. We starten goed, we lopen de verkeerde kant op, maar gelukkig komen we er bij het volgende kruispunt al achter en draaien weer om.
We zijn een paar blokken verwijderd van Temple Square, the place to be here, en starten bij de Church History museum, hier is het heerlijk koel dat ten eerste, en we krijgen een stuk informatie over hoe de mormonen naar SLC zijn getrokken, er hangen allerlei schilderijen en natuurlijk veel informatie over het mormoonse geloof. Naast dit gebouw staat het Family History Library, daar kan je mij wel een week in achterlaten maar dat doen we maar niet. We lopen naar de Mormoonse tempel, naar de tabernakel en de kerk en worden overal aangesproken door zeer vriendelijke Mormoonse dames die klaar staan om uitgebreid uitleg te geven. We maken wat foto’s en lopen via de city creek weer terug richting ons hotel, over beter gezegd naar de Mac Donalds er naast, want we hebben ondertussen honger gekregen, het is dan ook al 19.00 uur. Wat opvalt bij het bestellen is dat naast ieder menu de calorieën ernaast staan, ik weet niet of dat in Nederland ook zo is? We zijn al tijden niet naar de Mac Donalds geweest.
Daarna gaan we het hotel weer in, we hebben een mega kamer met twee queensize bedden, dus we kunnen kiezen in welk bed we slapen. Welterusten!

• 03 Augustus 2017 - 04:59

Nettie:

De volgende reis is al voor ons uitgestippeld, bedankt M, andere M en A groetjes van tante Nettie en Rob, ook B natuurlijk