Dag 5 Zion - Reisverslag uit Whitewater, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 5 Zion - Reisverslag uit Whitewater, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 5 Zion

Door: M

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Whitewater

Vandaag staan we extra vroeg op, zodat we op tijd in Zion kunnen zijn. Dit ivm de warmte en de te verwachten drukte. Om half zeven staan we ons al in te smeren met zonnebrandcrème, is nog nooit gebeurd ....
We zijn om 8.15 al in Zion en het is al behoorlijk druk. We parkeren de auto en lopen naar de shuttlebus, daar moeten we nog even wachten, maar de dubbele bussen blijven maar komen, dus we zijn al snel aan de beurt.
We rijden met de bus naar de laatste halte (bedankt voor de tip P en J) en lopen daar de Riverside trail. We lopen langs de Virgin river tot de Narrows. Daar stoppen we want het water staat daar te hoog om met droge voeten over te kunnen steken en om de rest van de dag met natte voeten rond te lopen gaat ons te ver. Het is ietsjes bewolkt en daar boffen we mee, want de temperatuur blijft steken bij 25 graden (ipv de verwachtte 40).
Daarna pakken we de shuttle bus en stappen 1 halte verder weer uit: Big bend, met een aantal uitzichtpunten. Weer stappen we in de bus en bij de volgende stop lopen we de Weeping rock trail: een stukje omhoog lopen waarna we door een soort muur van vallende waterdruppels onder rotsen komen te staan.
Bij de volgende busstop gaan we naar Zion Lodge en eten daar iets.
Op naar de volgende halte: een uitkijkpunt op the three Patriarchs, drie bergtoppen genaamd Abraham, Izaac en Jacob.
De een na laatste halte is het Zion museum {ondertussen is het toch nog aardig warm geworden en zijn we blij dat we in dit koele gebouw een informatieve film kunnen kijken over Zion).
De laatste halte en we zijn weer bij de auto. We vervolgen onze reis en nemen de route dwars door Zion richting Bryce. We komen door de Zion Mount Carmel tunnel, waar helemaal geen verlichting is. Gelukkig zijn er zo nu en dan nog openingen waar daglicht door naar binnen komt. Ik ben blij als we er weer uit zijn, eerlijk gezegd ...
We rijden langs de Great arch of Zion en de checkerboard Mesa, je blijft aan het fotograferen hier! En rijden dan het park uit.
Ik rij ook nog een stuk, maar als het drukker wordt geef ik graag het stuur weer over aan B. We gooien de tank weer vol, zodat we morgen weer on tour kunnen, al zal dat niet veel rijden zijn aangezien we dicht bij Bryce overnachten.
We eten in het restaurant wat bij ons motel in Tropic hoort, daar is live muziek vanavond, countrymuziek, Amerikaanser kant het niet en het eten was ook nog heerlijk. B en ik nemen beiden een speciaal biertje erbij.
, wat zullen we lekker slapen!

• 29 Juli 2017 - 08:26

Jacqueline:

Klinkt goed! Wij hadden t gisteren 60 graden( in de sauna)

• 29 Juli 2017 - 08:52

Judith:

Heerlijk om op deze manier een beetje mee te gaan op jullie tocht, mooie herinneringen en beelden komen naar boven❤️