Dag 4: San Diego naar St George - Reisverslag uit Caliente, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 4: San Diego naar St George - Reisverslag uit Caliente, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 4: San Diego naar St George

Door: B

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Caliente

Vandaag is een reisdag. We staan dus vroeg op en pakken de koffers.
Daarna ontbijten met de jongens en om even over acht zitten we in de auto voor een lange reis.
In het begin is het vrij druk maar naarmate de afstand tot San Diego groter wordt, wordt het ook rustiger. Bij het naderen van Los Angeles wordt het weer beduidend drukker. Oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen: we rijden op de Interstate 15 N omdat we de kustweg naar LA al eens eerder hadden gedaan.
Bij Barstow rijden we richting Mojave Desert Preserve om de eentonigheid van de interstate te onderbreken. We eten iets bij een tankstation. Ik moet trouwens zeggen dat de auto best wel zuinig is, zo'n 1 op 12 en dat valt best mee voor een 3.5 ltr V6.
Bij Ludlow rijden we tenslotte de Mojave Desert binnen. M neemt het stuur over maar de auto wil niet starten. Diverse malen geprobeerd, maar geen succes. Omdat dit ons een slecht voorteken lijkt neem ik het stuur maar weer over en zonder problemen vervolgen we onze weg. Zou de auto al zo aan mij gehecht zijn?
Na enkele kilometers doemen links van ons grote zandduinen op. Dat is best wel een raar gezicht tussen al die bergen. We rijden naar de duinen toe via een onverharde weg en nemen wat foto's. Het is te warm om lang buiten de auto te blijven; de thermometer geeft ruim 40 graden aan.
We vervolgen onze weg naar Kelso maar het bezoekerscentrum blijkt dicht te zijn omdat ze niet over stroom beschikken, power supply outage. Toch is het een leuk stationnetje en M schiet diverse foto"s.
We vervolgen onze weg en na vele dips komen we uiteindelijk weer op de I15 uit.
We doorkruisen Las Vegas met enige oponthoud en komen rond 7 uur in ons hotel aan. Goed hotel met zwembad en voldoende eetgelegheden in de omgeving. Na het zwemmen eten we bij de Black Bear; valt wat tegen moet ik zeggen. Om circa 10 uur zijn we weer op onze kamer en vallen moe maar voldaan in ons bed. Het was een lange dag waarbij we circa 500 mijl hebben gereden. Morgen vroeg op voor een bezoek aan Zion NP. Gelukkig is dat maar een uurtje rijden.
Welterusten!

• 28 Juli 2017 - 10:32

Nettie En Rob:

Leuk en herkenbaar, maar wij mochten de stad niet in, we werden nog van straat geplukt, om aan een lyfe tv programma mee te doen, op comando juichen en klappen , en naar de tv studio's geweest

• 28 Juli 2017 - 12:39

Judith:

Dit was een lange reisdag met gelukkig mooie stops. Het verrast worden door de diversiteit in en van de natuur is heel herkenbaar! Het blijft genieten. Fijne dag morgen in Zion, vroeg beginnen loont zich!

• 29 Juli 2017 - 08:58

Christiena:

Leuk om te lezen. Zouden jullie het Zion verslag nogmaals willen oplouden? Hij kan niet geopend worden.