Dag 3 Omgeving Kritsa - Reisverslag uit Kritsá, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 3 Omgeving Kritsa - Reisverslag uit Kritsá, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 3 Omgeving Kritsa

Door: M

14 Augustus 2016 | Griekenland, Kritsá

13 augustus dag 3
We starten weer met een heerlijk ontbijt, deze keer onder andere met spinach pie en een lekkere omelet met ui en champignon.
Daarna gaat B de trappen af om in zee te zwemmen en M rommelt wat in de hotelkamer. Vervolgens gaan we samen zwemmen in het zwembad. We hebben sportieve goede voornemens deze vakantie.
Vandaag rijden we richting Kritsa en zien onderweg mooie routes en stranden die we ook nog willen bezoeken. Gelukkig duurt de vakantie nog even.
Vlak voor Kritsa ligt het kerkje Panagía i Kerá, een mooi kerkje wat bekend is om zijn wandschilderingen, die erg goed bewaard zijn gebleven. Jammer dat we weinig weten over de symboliek van deze schilderingen, maar ze zijn zeker de moeite waard om te bekijken.
Daarna rijden we verder richting Kritsa en buigen af naar rechts de borden Archeological site Lató volgend. Deze archeologische vindplaats is niet zo bekend, maar wel mooi om te bekijken. Het ligt tegen een berghelling aan en de opkomende wind zorgt voor verkoeling. Het fijne van Griekenland is dat er weinig entreegeld gevraagd wordt voor dit soort dingen, ook nu weer: voor 2 euro pp zijn we op het terrein. We bekijken het hele terrein, klimmen naar het hoogste gedeelte en zijn al snel een anderhalf uur verder. Ongelooflijk hoe ze vroeger die grote rotsblokken op elkaar kregen!
Na wat gegeten te hebben rijden we nog even door Kritsa, voor ons gevoel een beetje het Valkenburg van Oost Kreta. We drinken nog wat bij het eettentje tegenover het kerkje waar we zijn gestart en rijden dan weer terug naar ons hotel. De opkomende wind waar we vanmiddag lekker wat verkoeling van hadden, blijkt hier in het zuiden een storm te zijn geworden.
Ś Avonds eten we ook weer hier: souvlaki en gyros, pasta, salades, en ja hoor: weer zalige toetjes (yoghurt, fruit, pudding, gelatine met veel fruit en heerlijke chocoladetaart!).
Ondanks de storm gaan we nog even buiten op het balkon zitten, B met een boek en M wikkelt zich in een dekentje, want het koelt behoorlijk af. Dan ziet M een vallende ster voorbij schieten! Aangezien we verder niets meer zien vallen en de wind het niet echt aangenaam maakt, gaan we op tijd naar bed (nadat B nog een aantal ligbedden boven op het terras verplaatst, want die blijven schuiven).