Dag 19: Lechaio en Nemea - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 19: Lechaio en Nemea - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 19: Lechaio en Nemea

Door: M

06 Augustus 2014 | Griekenland, Zákynthos

Vandaag zijn we na het ontbijt eerst naar zee gegaan. We kunnen ligbedden en parasols gebruiken van ons hotel, dus we installeren ons op het kleine strandje. De zee is hier erg ondiep, we kunnen na meters gezwommen te hebben, nog steeds staan.
Daarna gaan we lekker relaxen op ons terras. We zitten heerlijk in de schaduw en blijken (achteraf) dan ook geen idee te hebben hoe warm het eigenlijk is.
Als we halverwege de middag naar Nemea willen gaan, blijft onze temperatuurmeter op 37 graden staan! Dat wordt afzien denken we, maar ook dat valt mee: Archea Nemea is gesloten! Terwijl andere sites tot 6 uur open zijn en ik meen Olympia zelfs tot 8, is Nemea al om 3 uur dicht. We stappen uit bij het stadium. Het stadion van de Nemeïsche spelen. En kunnen hier en daar een stukje van het terrein zien. We lopen nog via een pad langs het terrein en overwegen zelfs even om over de kromgebogen omheining te stappen, maar besluiten dat maar niet te doen.
Bij de site zelf kunnen we nog een foto maken van de pilaren die daar staan en voor de rest .... helaas!
We rijden door naar ons volgend doel 'the Stymfatic lake'. We hebben geen idee of er nu midden in de zomer wel water in staat, maar goed. Daar aangekomen zien we i.p.v. een groot meer, een vlakte met veel groen (moeras?) en wat water in het midden. Weinig 'lake' dus.
Wel zien we nog de resten van een oud klooster. En het rijden door het Nemea-wijngebied is ook geen straf. Naast grote velden met olijfbomen zijn hier ook grote velden met druiven. Onze route gaat wederom door hoge bergen en we krijgen dan ook prachtige uitzichten te zien. Ook zien we mooie rotsformaties die ons aan Amerika doen denken.
's Avonds eten we weer bij Faros, dat is ons gisteren goed bevallen en er komen ook veel Grieken dus dat is altijd een goed teken.
B eet karbonade, M sardientjes, natuurlijk met een lekkere salade vooraf.
Aangezien we nog nooit zo dicht bij zee hebben gezeten, gaan we na het avondeten (lees half elf), de zee nog in. Het water is warm en de maan en sterren verlichten het geheel.
De kust ziet er vanaf zee zo gezellig uit, met al die lichtjes!
Morgen onze laatste dag alweer in Griekenland, helaas!
Kalinichta!