Dag 9 Porto Limnionas - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 9 Porto Limnionas - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 9 Porto Limnionas

Door: M

26 Juli 2014 | Griekenland, Zákynthos

Vanmiddag zijn we naar Porto Limnionas geweest.
Het overtrof onze verwachtingen. We kijken uit over een baai met grotten.
We lunchen bij een restaurantje die zo prachtig gelegen is, met op verschillende hoogten terrassen. De eerste twee horen bij het restaurantje, de onderste twee zijn heel breed en daar staan ligbedjes.
Alles met uitzicht op de baai.
Wij hebben een tafeltje op de zijkant en genieten van het eten (meze: verschillende gerechtjes op één bord) en het uitzicht.
Na het eten kleden we ons om en gaan naar beneden. We leggen onze spullen op de rotsen en dalen verder af.
Het laatste plateau is spekglad, gelukkig hebben we onze waterschoenen aan!
Het water is heel wisselend van temperatuur, dan weer koude stromen en dan weer warme. Het lijkt wel of hier ondergrondse bronnen zitten.
We zwemmen de grootste grot helemaal in totdat we daar kunnen staan.
Daarna zwemmen we langs de kust, langs de andere grotten. Bij de laatste komt zoveel koud water ons tegemoet, dat we daar niet in zwemmen.
We klauteren weer uit water en laten ons op de rotsen opdrogen en we genieten van alles wat om ons heen gebeurt: mensen die glibberen over het plateau, jongeren die van rotsen afspringen/duiken. Er zijn waaghalzen bij!
Op de terugweg gaan we nog langs Kampi en rijden daarna omhoog. We komen bij diverse taverna's met wederom prachtige uitzichten. Wat een mooie kust heeft dit eiland toch!
Eenmaal 'thuis' gaan we nog lekker bij het zwembad zitten, met natuurlijk een lekker drankje/biertje!
Vanavond eten we ook hier, we hebben genoeg kilometers gemaakt vandaag.
Alvast Kalinichta!