dag 5: galaxidi - olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu dag 5: galaxidi - olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

dag 5: galaxidi - olympia

23 Juli 2013 | Griekenland, Archaía Olympía

We kunnen maar moeilijk afscheid nemen van ons hotel. Besluiten daarom om nog een uurtje bij het zwembad door te brengen.
Om 12 uur vertrekken we en rijden langs de kust richting Nafpaktos. Hier kunnen via een hele mooie brug de golf van Korinthe oversteken naar de Peloponnesos. Alles heeft zijn prijs, ruim 13 euro tol moeten we hiervoor betalen.
Het is hier wat drukker en het rijden op een tweebaansweg vergt veel aandacht. Zeker omdat Grieken ervan uitgaan dat het een vierbaansweg is. Dus veel rijden op de vluchtstrook! We onderbreken de reis even in het plaatsje waar de boten naar Zakynthos en Keffalonia vertrekken. Hier eten we wat en nadat we het gestuntel hebben bekeken waarmee ze de veerboot naar zakynthos aanmeren vertrekken we voor het laatste stuk naar Olympia.

Olympia blijkt een alleraardigst dorp te zijn. Je verwacht een soort Valkenburg in het kwadraat, maar dat is het dus niet. Druk is het er niet, overigens in Delfi ook niet, zal wel de crisis zijn.
Nadat we afgekoeld zijn in het zwembad lopen we wat door de enige winkelstraat. We proberen nog wat af te dingen op een boek over Olympia maar de Grieken zijn niet te vermurwen. Dus we betalen de hoofdprijs maar krijgen wel een goede restauranttip. Zou geen familie zijn.
En inderdaad, we doen ons te goed aan heerlijke geroosterde lam! Morgen gaan we er terug. Morgen bezoeken we ook de archeologische site en museum. Als het maar niet te warm wordt. Traditiegetrouw besluiten we de avond met een ouzootje op ons balkon.

See you!

• 24 Juli 2013 - 20:36

Judith:

Proost!!!!!!!!!!

• 24 Juli 2013 - 21:52

Rob En Nettie:

hallo Griekenland lovers,

fijn dat jullie deze mooie reis maken, kunnen wij de route later overnemen, en hebben er niet veel werk aan en goede tips, dat slechte eten hebben wij een keer in Kreta meegemaakt, een oud stel met een zoon,
    we kregen het niet door de strot, en dan ook nog vragen of het gesmaakt had, volgende keer terug
    geven en weg gaan, en niet betalen want dat vergeet je niet, en Gieks eten is zo lekker,
    met mij begint het sinds vandaag beter te gaan, ik doe weer vanalles, maar met mate, niet bukken
    maar mijn hoofd is nog niet goed, dizzie en nog doof en fluiten, maar minder zwaar, Rob is vandaag bij de plastische chirurg geweest, ze hebben een plek in zijn linker oor die open bleef uitgediept, dit wordt onderzocht, en hierna pas met eigen huid dicht gemaakt, ik rechts doof, en hij nu links doof door dik verband, niet te geloven, we moeten nu met het goede oor naar elkaar zitten om te praten, lachen, die oudjes
    ik heb hem vandaag moeten verzorgen en dat ging gelukkig goed

groetjes en een fijne voortzetting

Nettie en Rob

• 27 Juli 2013 - 14:47

Hans En Trijn:

Wat een fantastische reis maken jullie
    en jullie hebben al weer heel wat gezien.
    Geniet er maar zoveelmogelijk van.
    Hier is alles O.K
    Groetjes, Hans en Trijn.