dag 17: kandia - varkiza - Reisverslag uit Várkiza, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu dag 17: kandia - varkiza - Reisverslag uit Várkiza, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

dag 17: kandia - varkiza

04 Augustus 2013 | Griekenland, Várkiza

Na het ontbijt beginnen we met pakken. Er is een probleem, M heeft een blaasontsteking opgelopen en krijgt steeds meer pijn. De eigenaars sloven zich voor ons uit om aan medicatie te komen, maar helaas zijn alle apotheken in de buurt op zondag gesloten. We krijgen een adres van een apotheek in Nafplio, deze is wel geopend. De eigenares heeft al even gebeld om de situatie uit te leggen. Na een hartelijk afscheid, waarbij we nog een fles lekkere wijn krijgen toegestopt, vertrekken we. Bij de apotheek worden we vriendelijk geholpen en krijgen antibiotica mee.
We reizen verder richting Athene. het eerste stuk gaat traag, op de snelweg schiet het vervolgens goed op. Plotseling zien we het kanaal van Korinthe voorbij flitsen, deze hadden we graag bezocht. Maar helaas kunnen we niet van de snelweg af. Na ook nog eens drie euro tol betaald te hebben, gaan we bij de eerste afslag eraf en rijden ca 15 km weer terug naar het kanaal.
Nou ik moet zeggen, het is de moeite waard. We staan op een brug en 77 meter onder ons varen schepen door het nauwe kanaal, prachtig om te zien. We vervolgens onze weg, betalen weer de 3 euro tol (ik probeer het nog met het vorige ticket, maar hoor alleen maar: just pay me) en rijden zo via Athene naar Varkiza.
Dit is andere koek, de plaats ligt vlak onder Athene, dus het is er behoorlijk druk! We eten in een restaurant waar het rustig is, normaal geen goed teken, maar we genieten allebei van onze pasta. Moe vallen we in slaap. O ja, de medicijnen slaan goed aan, dat is weer een zorg minder. Vanwege de medicatie vandaag geen ouzo.

Ta leme!

• 05 Augustus 2013 - 22:45

Rob En Nettie:

Halllo hallo,

weer geweldige verhalen, dit gaan wij echt ooit doen,
    jammer van de blaasontsteking M, maar voor mij heel herkenbaar, dat je daar
    zonder arts te raadplegen antibiotika krijgt is ongelooflijk, in Canada moest ik eerst
    600 Canadese dollar betalen voor ik bij de huisartsenpraktijk naar binnen mocht,
    het onderzoek was een verhaal op zicht, en we moesten nog 70 km rijden voor
    de eerstvolgende apotheek, gelukkig op we naar onze volgende slaapplek,

groetjes N en R

• 06 Augustus 2013 - 09:28

Wilma En Nico En Rick En Mitch:

Oh, niet leuk van die blaasontsteking maar hopenlijk door medicatie onder controle. Wederom genoeg leuke ervaringen opgedaan volgens mij. Leuk om dit alles te lezen en heel erg benieuwd naar de foto's :) en verhalen.
    Geniet nog van jullie laatste dag en tot snel. Groetjes en liefs vd bergmannen