Las Vegas - dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Las Vegas - dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Las Vegas - dag 1

20 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Aangezien de afstand van Tecopa naar Las Vegas nog geen 90 mijl is, rijden we op ons gemak richting Vegas. Maar nog wel met een lege maag, want een ontbijt zat er niet in. We besluiten te ontbijten bij MacDonalds in Pahrump. Dit blijkt niet de meest gelukkige keuze te zijn. Een big breakfast bestaat uit een klein broodje met marmelade, scrambled egg, een stuk ongedefinieerd vlees, gefrituurde vis en thee.
Een moeilijke combinatie voor ons op de vroege morgen, de bordjes worden dan ook niet helemaal leeggegeten. De Amerikanen lijken er overigens geen problemen mee te hebben.

Voordat we in de stad aankomen bezoeken we Red Rock Canyon. De prachtige rode kleur van deze rotsen wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van ijzer.

We gaan weer op pad en zien in de verte Las Vegas opduiken met haar hoge flatgebouwen. Via een lange rechte weg van 8 mijl rijden we de stad binnen. Langs deze route zien we alleen maar autodealers. We passeren de Strip en komen aan bij ons hotel. We blijken vlak achter Circus Circus en Riviera te zitten, de noordzijde van de Strip.

's Avonds bezoeken we met de monorail de Strip en beginnen helemaal in het zuiden, bij MGM. We stappen uit en verwachten meteen op de Strip te staan, maar dat is een misvatting. Via allerlei winkels worden we rechtstreeks het casino van MGM binnengeloodst. Je weet niet wat je ziet, honderden fruitautomaten, blackjack tafels, roulette, nou ja je kent het wel.

Ongeveer een kwartier nadat we uitgestapt zijn belanden we toch op de Strip. Wat een overweldigende ervaring, recht voor ons zien we Hooters, rechts daarvan Excalibur en in de verte Luxor en Mandelay Bay. We lopen richting Luxor en bewonderen de pyramide en de Sphinx. Overigens de Strip zomaar oversteken is er niet bij, hiervoor hebben ze loopbruggen bedacht. Dat hebben ze slim uitgekiend want zonder dat je er erg in hebt loop je zo weer een casino binnen.

We lopen noordwaarts en bewonderen het Vrijheidsbeeld bij New York New York. In de verte doemt de Eiffeltoren op bij Paris. Uiteindelijk belanden we bij de vijver van Bellagio. Op de muziek van Pavarotti - Time to say goodbye en Elton John - Your song zien we hier een indrukwekkende fonteinenshow. Er staan duizenden mensen rond de vijver maar tijdens de show is het muisstil. Op het eind van Time to say goodbye spuiten de fonteinen wel 75 meter hoog gepaard gaand met enorme knallen. Kijk maar eens op youtube.

Uiteindelijk hebben we er genoeg van en zijn bovendien ook bekaf. We nemen de monorail terug naar ons hotel. Uiteraard bereiken we het station alleen maar via het casino, deze keer van Ballys. Om half 11 zijn we terug en vallen direct in slaap.

Morgen nog een dag Las Vegas.

CU!

• 22 September 2012 - 10:40

Christiena:

Mooie foto's weer! Wat een spektakel! Laat je maar niet verleiden.