Dag 2 Sachsische Schweiz - Reisverslag uit Rathen, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 2 Sachsische Schweiz - Reisverslag uit Rathen, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sachsische Schweiz

29 Juli 2020 | Duitsland, Rathen

Vandaag gaan we naar de Sachsischen Schweiz een nationaal park in het zuiden van Sachsen. We kiezen voor Vesting Konigstein en de Bastei brug.

Als eerste de vesting Konigstein, deze vesting is ongeveer een uur rijden vanaf ons hotel. Onderweg rijden we langs allerlei leuke dorpjes waar we de komende dagen zeker ook nog naar toe gaan.

We parkeren onderaan de berg in een parkeergarage en lopen dan rustig de berg op richting de vesting. Boven aangekomen staat er een behoorlijk rij voor de kassa. Wij sluiten aan, later blijkt dat we voor de kassa staan bij de ingang met de lift. We gaan dus met een mega lift naar boven (kan ook een klein busje in).

Boven zijn we verrast over de mooie vergezichten: we kijken uit over de Elbe richting de bastei. Er is hier veel te zien, ook allerlei tentoonstellingen in de gebouwen, maar vanwege de corona houden wij het bij de buitenkant van de gebouwen. Al met al zijn we hier wel wat uurtjes zoet, zodat de rest van het program aardig in het gedrang komt.

We lunchen langs de Elbe en aangezien we al een behoorlijke klimpartij gehad hebben gaan we niet met het pontje over de Elbe en dan naar boven naar de Bastei, maar kiezen we ervoor om een parking te zoeken aan de achterkant van de Bastei.

Het is even omrijden, want we zitten aan de verkeerde kant van de Elbe, maar uiteindelijk vinden we de parking. Vanaf hier is er een shuttle bus naar het bovenste gedeelte van de Bastei. Dat scheelt een hoop klimwerk.

We lopen een deel naar beneden, naar de brug en naar het gedeelte waar je mooi tussen de rotspartijen door kunt lopen.

We maken weer heel wat foto's,van de rotspartijen en de mooie uitzichten over de Elbe.

Na deze lange dag zijn we om kwart over zeven terug bij het hotel. Net op tijd, want om 8 uur sluit de keuken. We eten weer heerlijk in de tuin, waar langzaam de zon verdwijnt ....