Dag 3 rondom Neuhermsdorf - Reisverslag uit Neuhermsdorf, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 3 rondom Neuhermsdorf - Reisverslag uit Neuhermsdorf, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 3 rondom Neuhermsdorf

30 Juli 2020 | Duitsland, Neuhermsdorf

We starten rustig vandaag, lekker ontbijtje en dan de tuin in. Bij het hotel is een terras met daarachter een grote tuin en daarachter bos. Rechts van ons een heuvellandschap en verder niets. In de tuin staan ligbedden, dus daar gaan we lekker liggen lezen. Ik pak al snel mijn camera en ga door de tuin. Achterin is een soort vijver met veel bloemen rondom en dat trekt natuurlijk vlinders. In alle rust maak ik heel wat foto's. Nu ben ik geen vlinder expert, maar er zit wel wat moois tussen.

Na de middag rijden we naar een stuwmeer (Talsperre Rauschenbach). We lopen over de wand en kijken aan 1 kant over het meer en aan de andere kant over het dal. We zoeken aan de bosrand een rustig plekje om te eten en dan gaan we weer verder. Op de heenweg hebben we een aantal dingen gezien die we graag willen bekijken.

Allereerst gaan we naar de grens met Tsjechie. Natuurlijk lopen we over de grens, want in Tsjechie zijn we nog nooit geweest.

Dan rijden we door naar Frauenstein. Een mooi bergdorpje met een ruine. Eigenlijk zijn we te laat om nog naar binnen te mogen, maar we gooien onze charmes in de strijd en krijgen een half uur.Voor ons voldoende om alle delen van de ruine te beklimmen.

We rijden weer verder richting huis en zien nog een bordje met iets van een molen, moeten we ook nog maar even bekijken. Het is een kleine kilometer het veld in, een oude watermolen die niet meer in gebruik is. De eigenaresse geeft ons een korte rondleiding en nog wat tips voor wandelingen in de omgeving.

Al met al is het half zes dat we weer terug bij ons hotel zijn. We knappen ons op, drinken nog wat en gaan dan de tuin in voor ons avondeten.

We eten iedere avond erg lekker hier,, wat natuurlijk heel erg fijn is, want dan hoef je 's avonds niet nog eens weer op pad.