Dag 1 Reisdag naar Neuhermsdorf - Reisverslag uit Neuhermsdorf, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 1 Reisdag naar Neuhermsdorf - Reisverslag uit Neuhermsdorf, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 1 Reisdag naar Neuhermsdorf

27 Juli 2020 | Duitsland, Neuhermsdorf

Eigenlijk zou hier vandaag dag 7 Colorado staan, helaas hebben we alles moeten annuleren vanwege Corona. Op zich een luxe probleem, maar dat we M en A deze vakantie niet zien is erg jammer. Het belangrijkste is natuurlijk dat we allemaal gezond blijven en tot dusver lukt dat.

Afgelopen dagen hebben we besloten om een weekje naar Sachsen, Duitsland te gaan. We kunnen dan met eigen auto gaan en de Corona cijfers staan al een tijdje op 0 in deze deelstaat. Toch zullen we voorzichtig moeten blijven, want we zullen niet de enige toeristen zijn hier.

We vertrekken op ons gemakje, geen vliegtuig te halen of wat dan ook. Tegen 9 uur zitten we in de auto en vertrekken we voor een 7 uur durende reis dwars door Duitsland. In het begin hebben we onenigheid met de navigatie, maar dat is snel opgelost.

We wilden de oude grensovergang tussen West en Oost Duitsland zien, maar het blijkt dat we aan de verkeerde kant van de snelweg zitten. Een uitstapje dus voor de terugweg !

Onze lunchpauze willen we combineren met een tankbeurt. Helaas geen picknickbankje te zien, dus ploffen we maar in het gras. Het waait behoorlijk en erg gezellig is het niet op zo'n groenstrook waar iedereen langs rijdt. We hebben het al snel gezien en rijden weer verder.

Het laatste uur van de rit zitten we niet meer op de snelweg, maar op binnenwegen door afgelegen dorpjes. Schiet niet echt op, maar wel leuk om te zien.

We eindigen bij ons hotel in Hermsdorf, een oud tolhuis, vlakbij de Tsjechische grens. We zetten onze spullen in onze suite en gaan lekker op het terras zitten, het eerste biertje is snel besteld. Met uitzicht op het bos en in een lekker zonnetje houden we het wel even vol. Het avondeten plakken we er direct aan vast: voor beiden een hamburgermenu, erg lekker moet ik zeggen!

Na het eten pakken we onze koffers uit en gaan daarna even op verkenning rondom het hotel. Er starten een aantal wandelroutes hier, we lopen een eindje het bos in, start van route 7 en gaan dan terug naar het hotel voor een laatste kop koffie/thee.