Dag 5 Van Sequim naar Mount Vernon - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 5 Van Sequim naar Mount Vernon - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 5 Van Sequim naar Mount Vernon

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, Port Townsend

Na het ontbijt pakken we onze auto weer in en gaan op pad.

Na even kort bij Sequim aan de kust te hebben gekeken rijden we richting Port Townsend, vanaf hier vertrekt onze veerboot naar Coupeville.

We zijn ruim op tijd en blij verrast door dit mooie plaatsje. Veel gebouwen zijn van rond de 1890, dat zie je niet veel hier.

De film Officer and a Gentleman is hier ook opgenomen, die gaan we thuis nog maar eens even kijken.

We drinken eerst ergens koffie/thee en hebben dan nog tijd om door het oude gedeelte te lopen.

Vervolgens rijden we de veerboot op en zoeken een mooi plekje op het bovenste dek, wie weet wat we onderweg nog gaan zien.

We zijn de haven amper uit of we zien 2 dolfijnen!

Eenmaal aan de overkant zoeken we een rustig plekje voor een picknick en rijden vervolgens naar de Deception Pass State Park.

Een natuurgebied waar 2 bruggen 2 eilanden verbinden. We zoeken een mooi plekje aan het strand met uitzicht op de grootste brug..

Hier liggen, zoals overal hier aan de kust, veel boomstammen op het strand.

Terwijl we zitten te genieten van het uitzicht, zitten er 2 dames langs een afgezet deel van het strand. Een van de twee heeft een flinke camera, de ander een verrekijker. Wij kijken dezelfde kant op maar zien niets, uiteindelijk besluit A om maar eens polshoogte te gaan nemen.

Ondertussen ziet Me op een top van een boom de American Eagle zitten en is weer helemaal gelukkig. Ook de foto's zijn goed gelukt.

Daarna gaan we maar eens naar A toe, want die heeft het erg gezellig bij de dames!

Wat blijkt nu, op het strand ligt een heel klein baby zeehondje (licht gekleurd), vanaf 2 meter zou je het nog niet kunnen zien als je het niet weet.

De moeder is op voedseljacht en laat haar jong achter op een strand wat ongeveer dezelfde kleur heeft als het jong.

Zo nu en dan zien we het jong bewegen. Na een tijd zien we in het water ook een zeehond, maar deze maakt geen haast op aan wal te komen.

Op een gegeven moment zijn we klaar met het wachten en vervolgen we onze reis. We stoppen nog een keer om dichterbij de brug nog wat foto's te maken en verlaten dan het gebied. Het is nog maar een half uur rijden naar ons volgend hotel, heerlijk!

Daar aangekomen gaan we eerst even lekker zwemmen en maken ons dan klaar voor het avondeten.

Een collega van Ma komt uit deze buurt en heeft een paar restaurantjes doorgegeven. Ik ben benieuwd!!!

• 23 Juli 2019 - 03:53

Judith:

Wat bijzonder om zo’n baby zeehondje van zo dichtbij te kunnen zien (en eigenlijk dus ook niet). Klein lesje hoe het er in de natuur aan toe gaat