Dag 14: Ship wreck en Porto Vromi - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 14: Ship wreck en Porto Vromi - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 14: Ship wreck en Porto Vromi

Door: M

01 Augustus 2014 | Griekenland, Zákynthos

Gisteren hebben we geprobeerd om aan de oostkust een leuk zandstrand te vinden, maar het was overal zo vol, daar hadden we geen zin in. Ook hebben we geprobeerd om geld te pinnen, maar ook dat lukte niet op de een of andere manier, dus gingen we maar weer naar ons eigen stekkie.
Vandaag gaan we terug naar Navago beach, het 'shipwreck'. We hebben vorige keer daar mensen langs de rotsen zien lopen en dat gaan we ook proberen. Ook waren de foto's van B de vorige keer overbelicht, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen.
We lopen langs het uitkijkpunt, waar wederom een rij mensen staan te wachten voor het maken van een foto, en lopen rechts van het uitkijkpunt een pad in. De vorige keer zijn we al snel afgebogen naar de kustrand, maar nu lopen we nog een stuk verder. Zo loopt het pad langzamerhand helemaal naar een grote uitloper van het land. Vanaf dit punt, met steile afgronden, hebben we een prachtig uitzicht op het strand met het scheepswrak en ontdekken ook nog dat er nog een strand links ervan ligt. We maken heel wat foto's. De rotsen zijn spierwit en dat met die prachtige blauwe zee ......
Daarna rijden we door naar Porto Vromi, de rit er naar toe is al de moeite waard om te gaan. Wat een prachtige kust heeft dit eiland toch. Het is een klein kiezelstrand met een haventje waar boten vertrekken naar 'the shipwreck and blue caves'. Ook staat er een klein eettentje, waar we dan ook eerst even wat gaan eten. We kleden ons om en gaan hier even lekker in zee dobberen.
's Avonds eten we weer bij 'the windmill', is een paar minuten rijden, eventueel zouden we het lopend kunnen doen. We eten daar heerlijke 'beef stew'. Daarna sluiten we de dag nog even af met een ouzo bij de bar.
Kalinichta!