Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Los Angeles

12 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Amerika is uitgestrekt, de snelwegen zijn enorm, maar files kennen ze ook! In de middagspits staat heel LA vol ondanks de 8 tot 12-baans wegen. Gelukkig alleen last van gehad toen we naar ons volgende hotel reden.

We begonnen de dag met het ontbijt in San Diego, ze hadden weer eieren!
De rit naar LA was redelijke ontspannen en duurde ongeveer 2 uur. B is nogal gefascineerd door de Titanic en in de haven van Long Beach ligt de Queen Mary. Dat komt in de buurt alleen de Titanic had 1 schoorsteen meer en de Queen Mary is later gebouwd. Het schip ligt er permanent en is ingericht als hotel. Vanaf de oever machtig om te zien.
Met een beetje geluk krijgen we in Las Vegas nog de kans om een deel van de scheepswand van de Titanic te bewonderen (en aan te raken).

We hadden een druk programma en zijn daarom na een kort verblijf vertrokken richting Griffith Park. Dit is een tamelijk groot park met bovenop de heuvel een sterrenwacht en uitzicht over LA. Maar veel belangrijker nog, dit is de plaats waar het bekende Hollywood teken staat. Het is maar goed dat de letters 15 meter hoog zijn van erg dichtbij kom je niet. Dit teken was oorspronkelijk bedoeld om kopers te werven om boven in de heuvels grond te kopen; toen was het woord bovendien langer, namelijk Hollywoodland.

De Walk of Fame ligt in een druk gedeelte van de stad. We zijn daar verkeerd gereden en hebben uiteindelijk zomaar ergens de auto geparkeerd in de veronderstelling dat we een lange wandeling voor de boeg hadden. Echter, we lopen de straat uit en komen precies op het punt waar de Walk begint! Je mag ook weleens geluk hebben, nietwaar? Wat een drukte, je wordt 25 keer uitgenodigd voor een tour, talloze gasten lopen verkleed rond als monster, spiderman, robot, je kunt het zo gek niet bedenken. Bij het Chinatheater zijn de betonstenen met hand- en voetafdruk te bewonderen. M uiteraard op de foto bij de steen van Johnny Depp.

Tenslotte verkoeling gezocht aan de Santa Monica beach. Het waaide hard, dus iets te fris om een duik te nemen. Overigens strandwachten hebben ze daar, maar Pamela Anderson hebben we niet gezien. Ook Arnold Schwarzenegger was niet op Muscle beach.

We zijn teleurgesteld afgereisd naar onze eindbestemming Santa Clarita, iets boven LA, Met een filevertraging van een half uur. De upgrade van de kamer pakte fantastisch uit, mooie kamer met een kingsizebed waar je bijna een trapje voor nodig hebt om erop te komen.

C U!

• 13 September 2012 - 18:57

Yvonne:

Bert en Joanne komen dit weekend.
    Zal ze meteen eens even warm maken voor een trip met de fifth wheel die kant op!
    Groeten,
    Johan en Yvonne

• 13 September 2012 - 23:17

Wilma:

Had foto van B verwacht op muscle beach ;) Leuk om zo alles een beetje mee te beleven. Enjoy!!

• 14 September 2012 - 10:04

Rob En Nettie:

Hallo M en B

wij lezen smorgens als eerste jullie bericht, enig, we reizen mee, herinneringen komen boven,
    toen wij over de Walk of Fame liepen werden we gevraagd om mee te doen aan een life TV
    opname van een Talk show, we werden gefouiieerd en moesten onze tassen afgeven,
    we moesten heel hard lachten en klappen op commando, wel een leuke ervaring, maar het duurde ons te lang

groetjes N en R