Dag 13 Merano - Reisverslag uit Meran, Italië van mareto - WaarBenJij.nu Dag 13 Merano - Reisverslag uit Meran, Italië van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 13 Merano

08 Augustus 2021 | Italië, Meran

Aangezien het morgen 30 graden wordt, besluiten we om vandaag naar Merano te gaan. We hebben de Sissi route al gedownload (van keizerin Sissi, zij heeft vroeger een tijdje in Merano gewoond). Nu maar hopen dat deze stad beter bevalt dan Bolzano.

Het parkeren verloopt al soepel: het verkeer is veel minder druk en we vinden direct een parkeergarage.

We zitten direct al bij het begin van onze route (het Kurhaus) dus dat gaat ook lekker. Aan de hand van de route lopen we de hele stad door: wat een mooie stad!!! Echt, het is rustig en we lopen door de mooiste straten met heel veel oude villa's. Zelfs na de Sissi route, die echt de moeite waard is, als we onze eigen route bepalen om weer bij de auto te komen, blijft deze stad ons verbazen.

Het drukste deel van de route, om en nabij het Kurhaus, is nog heel relaxed. Na afloop lopen we daar nog even naar toe om een ijsje te kopen en gaan we zitten op een van de vele bankjes langs de nogal wilde rivier die hier door de stad loopt.

Wat een verademing na Bolzano, we zijn beide onder de indruk van deze mooie stad die aan drie kanten omgeven is door heuvels/bergen.

Zelfs het weer werkt mee, van de verwachte onweersbui krijgen we alleen een paar verkoelende druppels.

We eten vanavond niet in ons hotel, het is zondag en dan wordt er niet gekookt. Geen probleem, want we zitten naast een hele goede pizzeria!

Tot morgen !!