Dag 22 Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 22 Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 22 Monterey

Door: M

15 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Monterey

We vertrekken uit San Rafael en besluiten om toch nog een keer via de Golden Gate te rijden. Je bent tenslotte maar 1 keer in San Francisco. Je moet trouwens wel tol betalen hier, dit moet je van tevoren regelen. Onze huurauto heeft een soort tolvignet op de voorruit en we gaan er vanuit dat dit allemaal goed komt.
Het is behoorlijk bewolkt/mistig, B heeft gisteren opgezocht dat het koude weer in SF komt door een koude Alaska wind. Dichtbij de brug pakken we nog de afrit naar een uitkijkpunt naast de brug. Daar lopen we een heuvel op om nog wat foto's te nemen. Het waait een halve storm en koud dat het is! In de auto pijlen we 14 graden, maar door de wind voelt het veel kouder.
De Garmin leidt ons door de drukke stad en voorsteden, gelukkig geen steile hellingen hier!
Als we in Monterey aankomen is het al half twee, we besluiten om eerst in te checken dan zijn we onze spullen alvast kwijt. Daarna gaan we heerlijk lunchen in Old Monterey cafe. Daar krijgen we een flinke maaltijd voorgeschoteld.
Vervolgens gaan we naar Cannery Row, een wijk waar vroeger veel fabrieken stonden waar sardines werden verwerkt. Tegenwoordig is het een drukke winkelstraat, de fabrieken hebben ze in ere herstelt. De straat is ook bekend van de boeken van John Steinbeck.
Net als B vertelt dat hier aan de kust vaak een bekende autohandelaar te vinden is, komen we langs een grote tent met daarvoor een aantal hele mooie klassiekers. Achteraf blijkt dat hier de hele week vanalles te doen is. Helaas in Monterey pas op het einde van de week, maar morgen in Carmel is al een soort parade ofzo. Daar gaan we morgen eerst nog even kijken.
We rijden langs de kust totdat we bij de bekende 17 mile drive komen. Een route door een hele dure buurt, met veel golfbanen en een aantal uitzichtpunten. Je betaalt 10,25. Achteraf gezien was het de moeite niet waard, de uitzichtpunten zijn wel mooi, maar dat waren ze op het ontbetaalde deel ook. We bekijken met verbazing de mega huizen en maken het rondje snel af.
We zitten allebei nog vol van onze late (grote) lunch, dus het avondeten slaan we over (we hebben nog fruit en wat chips dus verhongeren zullen we niet). Tot morgen!

• 15 Augustus 2017 - 08:45

Nettie:

Voor ons herkenbaar, heel leuk

• 16 Augustus 2017 - 14:33

Judith:

Wij zijn eind jaren 90 in het Aquarium van Monterey geweest, de rest van de stad en omgeving hebben wij zover ik me herinner niet gezien. Ook wel apart om door zo'n dure buurt te rijden. Dan neem ik aan dat jullie Highway 1 gewoon hebben kunnen rijden (?)