Dag 16 Hohenschwangau - Reisverslag uit Hohenschwangau, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 16 Hohenschwangau - Reisverslag uit Hohenschwangau, Duitsland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 16 Hohenschwangau

11 Augustus 2021 | Duitsland, Hohenschwangau

Vandaag gaan we naar schloss Neuschwanstein. Het was een heuse bevalling om aan kaartjes te komen, want op internet stond dat je ze het beste online kunt boeken, alleen ze kwamen maar niet online ....

Bij navraag bij ons hotel raadde ze ons aan om toch maar iedere dag te kijken op internet. Er wordt een kalender van 4 weken op internet gezet en dan is het zaak om zo snel mogelijk te boeken.

Ivm corona worden de rondleidingen gegeven met max 10 personen ipv de normale 60.

Dus iedere dag 2 keer gekeken op internet en ja hoor onze dag kwam in zicht. Tijdens het controleren van de dag en tijd zag ik al rondleidingen van groen naar rood springen, maar het is gelukt!

We hebben een audiotour om 11.15 en gaan met paard en wagen naar boven (wagen is elektrisch, dus de paarden hebben het niet zwaar).

Er gaan veel mensen naar boven om foto's te maken, maar er zijn maar weinig die ook naar binnen gaan.

Het loopt als een geoliede machine: zo laat richting de ingang, zo laat naar binnen .....

De rondleiding is kort, maar zeer indrukwekkend. Helaas mogen we binnen geen foto's maken.

We lopen na afloop naar beneden, duiken het terras op en nemen daarna even pauze op onze kamer. Later in de middag lopen we nog naar de Alpsee en gaan daar bij het water liggen.

Straks gaan we beneden wat eten en morgen rijden we weer een stukje verder naar het noorden.