Dag 10 de waalwegen - Reisverslag uit Algund, Italië van mareto - WaarBenJij.nu Dag 10 de waalwegen - Reisverslag uit Algund, Italië van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 10 de waalwegen

05 Augustus 2021 | Italië, Algund

Na alle regen gisteravond, worden we vanochtend verrast met een stralend blauwe lucht. Het is ook direct warm.

Na het ontbijt gaan we dan ook direct naar de mooi aangelegde tuin bij het hotel. Ze hebben de tuin ingericht met allerlei zitjes en ligbedden. Het zwembad is verwarmd dus zelfs M gaat het zwembad in. We blijven de hele ochtend lekker liggen lezen/genieten.

's Middags gaan we naar de waalwegen bij Algunde. De waalwegen zijn historische irrigatiekanalen waarlangs je kunt wandelen. Wij kiezen voor de Algunder waalwegen, vlakbij Merano.

Dit wandelpad loopt halverwege de berg en we hebben uitzicht op Algunde en Merano. Het voordeel van lopen langs de waalwegen is dat ze vrij vlak lopen.

Het is genieten met een grote G: deze waalweg loopt door de fruittuinen van Zuid Tirol. We lopen langs verschillende soorten appelbomen, perenbomen en druiven. Soms lopen we zelfs onder de druiventrossen door.

Je kunt een aantal km langs de waalwegen lopen en dan met de bus terug naar je startpunt, maar wij kiezen ervoor om ook weer terug te lopen. Het is zo mooi hier, het is zeker geen straf om hetzelfde pad terug te lopen.Op de heenweg maken we veel foto's, op de terugweg hebben we meer tempo erin.

Op het einde van de middag zijn we weer terug bij het hotel. We hebben zelfs een tap in de tuin die je zelf mag bedienen, alleen even noteren hoeveel glazen je tapt.

Voor het avondeten hoeven we de deur niet uit. We eten lekker in het hotel. Je kunt 's morgens aangeven of je mee eet of niet. Het eten is erg lekker en we eten regelmatig iets wat we nog nooit gehad hebben. Ook hier is het weer een vier gangen menu, gelukkig verbranden we overdag heel wat calorieen.

Tot morgen!