Dag 4 Olympic NP - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 4 Olympic NP - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 4 Olympic NP

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, Port Angeles

Vanmorgen zijn we gestart met een uitgebreid ontbijt in ons chalet. Even een goede bodem voor de dag leggen.

Nog wat foto's gemaakt van het chalet en de omgeving en dan gaan we weer op pad.

We starten met de Hall of Mosses trail, een korte loop door een deel regenwoud.

Dan verlaten we de regenwouden en rijden verder naar het noorden richting lake Crescent, een behoorlijk groot meer. We picknicken vlakbij het ranger station en gaan dan de Mary Falls trail lopen, deze trail gaat langs het meer richting een waterval. De hoeveelheid water is matig, maar de hoogte maakt alles goed!

Vervolgens willen we nog naar de HurricaneRidge Visitor Center, deze ligt op 1500 meter hoogte, op de berg Hurrucane Ridge. Onderweg gebeurt datgene wat ik zo had gehoopt: we zien een BEER, een zwarte beer loopt een beetje nerveus langs de rechterkant van de weg op misschien 2 meter afstand van mij! Aan de andere kant van de weg staan 2 mini zwarte beertjes die, zodra alle auto's gestopt zijn, voor onze auto oversteken. Zo mooi om te zien!!! Met zijn drieen verdwijnen ze vervolgens in het bos. Helemaal blij vervolgen we de route. Bij het Visitor Center bewonderen we het spectaculaire uitzicht: een groot gebergte met besneeuwde toppen en een paar echte gletsjers. We wandelen hier nog wat rond, we hebben een uitzicht tot Vancouver Island!

We halen nog wat boodschappen, gaan tanken en eten 's avonds bij de plaatselijke Thai, op loopafstand van het hotel.

Tot morgen!

• 21 Juli 2019 - 09:36

Desiree:

Geweldig Metha eindelijk BEREN! Mooi hè

• 21 Juli 2019 - 10:27

Judith:

Wat een beleving hè een moederbeer met jongen