Dag 19 Vertrekdag - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu Dag 19 Vertrekdag - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 19 Vertrekdag

Door: M

31 Augustus 2016 | Griekenland, Iraklion

Helaas, vandaag is onze laatste dag.
We mogen tot 14 uur onze kamer houden, dat scheelt.
We ontbijten, gaan daarna verder inpakken en gaan dan lekker zwemmen.
We pakken de auto in en gaan tussen de middag lunchen we bij het hotel: B hamburger en M pizza. Vervolgens gaan we nog zwemmen.
Rond 17 uur kleden we ons om en gaan we dan echt vertrekken.
We tanken vlak voor het vliegveld nog 1 keer en leveren zonder problemen de auto in.
Op het vliegveld is het erg druk, het inchecken gaat vrij vlot en in de vertrekhal is het zo mogelijk nog drukker. Gelukkig vinden we nog twee vrije zitplaatsen. Er komen steeds meer mensen bij in de hal en de temperatuur in ons deel stijgt. We komen er achter dat er iets niet klopt. Er vertrekt geen enkel vliegtuig meer. Maar waarom komen we niet achter.
Later blijkt, en dat horen we pas als we uren later in het vliegtuig komen, dat een vliegtuig een mankement had en dat er olie op de landingsbaan lag. Dit moest eerst schoongemaakt worden. Aangezien Heraklion maar 1 baan heeft, kon er dus geen vliegtuig weg, maar ook geen nieuwe binnen komen. Ons vliegtuig heeft een tussenlanding moeten maken in Athene en moest daar wachten op toestemming voor verder vliegen naar Heraklion. Wij zaten ondertussen maar te wachten, wel kregen we van Transavia een gratis drankje aangeboden op het vliegveld (dat mag wel gezegd worden, want zij waren de enige maatschappij die dat aanboden). Al met al zijn we zo'n drie uur later vertrokken en waren we dus ook pas rond 6.30 's morgens thuis. Maar ach, ook dat zijn we snel vergeten, we hebben een heerlijke vakantie gehad en daar kunnen we weer even op teren.