Dag 19 Van Blythe naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 19 Van Blythe naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 19 Van Blythe naar San Diego

Door: M

06 Augustus 2018 | Verenigde Staten, San Diego

Na een bloedhete nacht in Blythe ('s avonds om 9 uur is het nog 43 grC en het koudste moment van de nacht is om 5.30h: 33 graden Celcius) vertrekken we meteen na het ontbijt. Ondanks dat het hotel iets tegenviel was de airco gelukkig wel in orde!
We gaan direct de snelweg weer op en zien na een tijdje 2 borden langs de weg: de eerste over een State Prison (lekker in de woestijn, in niemandsland) en het tweede dat we niet moeten stoppen hier voor lifters .....  Hm.
We rijden eerst richting Joshua Tree, niet om het park te bekijken, want dat hebben we in 2012 al gedaan, maar om M en Ma en A blij te maken met gadgets. M werkt aan haar verzameling magneten en Ma en A aan pins, alledrie missen ze Joshua Tree. Het is maar een kwartiertje omrijden, dus dat is te doen.
Na Joshua Tree gaan we de snelweg niet op, maar rijden richting het zuiden, een mooie  route door de bergen die van het ene op het andere  moment ook weer stoppen: we zitten in vlakte van Salton Sea. We rijden eerst langs vele velden vol met druivenstruiken, dan met velden vol palmbomen. Vervolgens rijden we ten oosten langs  het troosteloze Salton Sea. Salton Sea was een beoogd recreatiegebied in de jaren vijftig. Vele projectontwikkelaars hebben zich daarop gestort.  De waterkwaliteit was echter zo slecht (algengroei ed) dat dit nooit goed van de grond gekomen is. Een financiele strop voor de diverse investeerders.
We slaan bij een verlaten dorpje af en rijden richting het meer. Het is hier zo'n bende en er staan borden met 'Keep out'  dat we maar snel weer omkeren en richting de doorgaande weg rijden, hier voelen we ons niet veilig.
Iets ten zuiden van Salton Sea rijden we een soort camerafuik in, echt er staan wel 20 camera's links en rechts van de weg! Verbaasd rijden we door, wat was dat? Ontsnapte gevangenen? Illegalen? Ondanks dat we er met een behoorlijke snelheid langs vliegen heeft dit voor ons geen consequenties.
Onze Garmin leidt ons gelukkig weer naar de bewoonde wereld en uiteindelijk komen we op de meeste zuidelijke snelweg van het westen van Amerika, de Interstate 8.
Deze ligt vlak boven de Mexicaanse grens, op een bergachtig gedeelte komen we zo vlak langs Mexico dat we de grenshekken kunnen zien.
Uiteindelijk rijden we dan de voorsteden van San Diego binnen, de temperatuur is gezakt van 46 graden naar 28 graden, heerlijk! Het laatste stukje rijden we dan ook blij met de ramen en het dak open.
We moeten even zoeken naar het nieuwe appartement van de boys, de mannen  zijn afgelopen winter verhuisd. Net op het moment dat we denken dat we te ver zijn en willen keren, zien we Ma.
Na samen een biertje te hebben gedronken en onze laatste ervaringen te hebben gedeeld brengen Ma en B de auto naar een door de jongens gereserveerde plaats. De Tahoe past er net in. Daarna gaan we naar het zwembad dat onderdeel is van het  appartementencomplex. Lekker even de dag van ons afspoelen.
A heeft heerlijk voor ons gekookt en na het eten gaan we het door ons meegebrachte spel Monopoly National Parks spelen. M presteert het daarbij om bijna iedere ronde in de gevangenis te belanden. B bekijkt haar eens goed, misschien toch een lifter opgepikt? Moe rollen we rond elf uur het bed in .....

• 07 Augustus 2018 - 10:11

R :