Dag 18 Van Sedona naar Blythe - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu Dag 18 Van Sedona naar Blythe - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van mareto - WaarBenJij.nu

Dag 18 Van Sedona naar Blythe

Door: M

06 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Blythe

Na het ontbijt checken we uit voor een ochtendwandeling. We hebben gevraagd of we na de wandeling nog gebruik mogen maken van het zwembad, dat is geen probleem.
We parkeren de auto bij Bell Rock Vista, met de American Beautiful pas kunnen we daar parkeren, en kiezen een route uit.
Er zijn veel verschillende routes en al wandelend kun je uitbouwen/afkorten. Het is ontzettend warm vandaag , tegen de 40 graden, dus het zweet gutst aan alle kanten eruit. We lopen eerst richting Bell Rock en buigen daarna af naar de Courthouse. Beide bestaand uit rood gesteente. De omgeving hier is verder behoorlijk groen, dus dat steekt mooi af; we maken dan ook diverse foto's. Het wandelen gaat steeds beter en besluiten het rondje nog een beetje groter te maken (met een heerlijk koel zwembad in het vooruitzicht).
Na afloop rijden we snel terug naar het hotel om te gaan zwemmen/afkoelen. We hadden al schone kleren apart gelegd, dus een half uur later stappen we fris en fruitig weer in de auto.
Na een dik kwartier hebben we nog een korte tussenstop: Montezuma Castle National Monument.
In een grote grot hebben indianen hier rond 1200 een vijf verdiepingen tellende bouwwerk gemaakt met 20 kamers. Indrukwekkend om te zien! Montezuma heeft hier echter geen rol gespeeld dus de naam is wat verwarrend.
Je hebt er een Visitor Center en daarachter een korte wandelroute naar Montezuma Castle, er is veel schaduw door de rijkelijk aanwezige bomen, dat maakt de wandeling te doen.
Na deze tussenstop is het nog bijna 4 uur rijden naar Blythe, waar we overnachten. Blythe ligt net over de grens van Arizona, in California, we zitten dus al in de goede staat!
Onderweg houden we de temperatuur in de gaten en meten een nieuwe record 47 Graden Celcius, verdorie nog warmer dan 6 jaar geleden in Death Valley!
Wanneer we onze spullen in onze kamer hebben gezet, gaan we eerst het zwembad in. Deze biedt weinig verkoeling, maar lekker is het wel! De rest van de avond blijven we in onze kamer en doen ons tegoed aan de pizzaresten van gisteren. Buiten blijft de temperatuur boven 40 grC. Om 10 uur gaan we maar slapen.